Élő Rózsafüzér

4. szakasz

Farkasrét – Makkosmária –  Máriaremete

Általános

E szakasz első része a Széchenyi-hegy oldalában vezet, át a Farkasréti temetőn, majd az Úti Madonna erdei kápolna után meredekebb ösvényen a Normafához. Innen nagyrészt erdei sétaúton jutunk a makkosmáriai kegyhely érintésével, Budakeszin át a Budaszentlőrinci romkerthez. Leérve a hűvösvölgyi Nagy-rétre, tovább Remetekertváros utcáin érjük el Máriaremetét.

• A teljes táv 19 km, szintemelkedés kb. 400 m.
  • Jellege: Nagyrészt erdei ösvények és sétautak,
    közepesen nehéz terep.
  • Érintett templomok, kápolnák:

Az Élő rózsafüzér zarándoklatot hazánkért, Budapestért, és a Budapest körül

élőkért 2018. május 26-án, szombaton

9 szakaszban szervezzük meg már tizenkettedik alkalommal.

4. szakasz: 7.30 óra indulás Farkasrét - Máriaremete

1.     Farkasréti Mindenszentek plébánia 7.30 óra Tihanyi Péter káplán atya

- Városmajori Jézus Szíve Plébánia

2.    Normafa 10.00 óra város megáldása (várjuk a főtisztelendő atyákat)

3.    Normafától 10.30 órakor Makkosmária kegytemplomig Kocsis István

• - FLUCK ÉVA 20/536-5121
  • - DR. BOLDVAI JÓZSEF 20/941-0731

• Kiket várunk?

• A fenti plébániák és a bejelentkezett közösségek tagjai mellett elsősorban a II. és XII. kerület, valamint Budakeszi és Nagykovácsi környékének zarándok híveit.

• További megjegyzések:

• A Máriaremete - Normafa szakasz a Mária zarándokút része.
  • A szakaszhoz tartozó Imalánc szándék:
  • Cél - Szabadság a jóra

4. szakasz   4. szakasz

A szakasz Normafától Makkosmáriáig tartó részén imádkozni szoktunk a párkeresőkért, illetve a családokért. A szakaszra szeretettel várjuk a párkeresőket, fiatalokat és kevésbé fiatalokat egyaránt.

4. szakasz

Csatlakozási pontok

Térképvázlat

4. szakasz térkép

Útleírás

Farkasréti templom (Farkasréti Mindenszentek-plébániatemplom) – Úti Madonna-kápolna

A farkasréti Mindenszentek-plébániatemplomtól indulunk. Átmegyünka Farkasréti temető alsó, majd felső részén (közben keresztezzük a Denevér utcát). Kiérünk a Hóvirág útra, melynek bal oldalán a járdán haladva pár lépés után felérünk az53-as autóbusz Mindszenty József téri végállomásához. Itt találjuk a tordai országgyűlés kopjafáját. A Kázmér úton elérkezünk a János Zsigmond utca sarkán álló kereszthez, majd a Kázmér út hajtűkanyarjában betérünk az erdőbe, és rögtön jobbra fordulunk egy felfelé tartó szűk ösvényen. Ezen néhány száz méter után a hegyoldalban lévő Úti Madonna-kápolnához érünk. (Az eddig meg tett út 3 km.)

Úti Madonna-kápolna – Normafa, Szt. Anna-kápolna

A kápolna után egy oldalvölgyben jobbra fordulunk. Itt következik utunk legnehezebb szakasza, egy erősen emelkedő, köves ösvény, melyen 5-600 m után érünk fel a Széchenyi-hegy tisztásos részére, ahol balra, majd jobbra tartunk. Átkelünk a Gyermekvasút vágányán és balra fordulunk. Kiérünk egy parkolóhoz, majd jobbra átmegyünk a Normafa út zebráján Balra a járdán elhaladunk a buszmegálló és egy kis kereszt mellett. Végül elérjük a Normafa tisztását. A Normafa az emlékművel a tisztás felső szélén található. A rét alsó szélén indulunk el a Mária út lila jelzésén, és innentől ezen a jelzésen haladunk tovább. Balra felmegyünk a Szent Anna-rétre (kápolna, kút). (Az eddig meg tett út 5 km.)

Normafa, Szt. Anna kápolna – Makkosmáriai-kegytemplom

A Szent Anna-rétről felérünk a Jánoshegyi úthoz, amelyet keresztezünk. Szemben látjuk a kisvasút Virágvölgy állomását. Enyhén balra elkanyarodunk. A vasúti átkelés után egy elágazásnál jobbra fordulunk. Kényelmes, lejtős erdei utat követünk; egy katonasír, majd erdei pihenő mellett megyünk el. (Csacsi-rét, a sárgasáv jelzés csatlakozik jobbról). Nemsokára keresztezi utunkat egy másik földút, és a következő elágazásnál balról becsatlakozik a zöldkereszt jelzés. Ezen leérünk a Makkosmáriai-templomhoz. (Az eddig megtett út összesen 7 km.)

Makkosmáriai-kegytemplom – Budaszentlőrinc, pálos kolostorromok (Szépjuhászné)

Makkosmáriától a templommal szemben, a sorompót megkerülve indulunk tovább a Mária út jelzéseit követve. Egyenesen megyünk tovább az erdei úton, amely később élesen jobbra kanyarodik. Elmegyünk a budakeszi kálvária felett, majd keresztezzük a Virág-völgyben haladó jelzett utat. Egyenesen, enyhén balra megyünk tovább. A kis sípálya után jobbra visz az út, és kiérünk a Budakeszi határában vezető kocsiútra. Egy orosz katonai sír mellett megyünk el, majd balra letérünk a házak közé egy kis lépcsőn a Madár közbe, melynek végén először jobbra, majd rögtön balra, az Erkel Ferenc utcába fordulunk. Mielőtt kiérnénk a főútra jobbra befordulunk a Gyöngyvirág utcába, és néhány perc múlva felérünk a Himnusz-szoborhoz. A Budakeszi utat jobb oldalról egy földúton követjük. Elhaladunk az Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézet (a túloldalon feszület), majd egy Szent Antal-szobor mellett. A Mária út lila jelzéseit követve a Szépjuhászné felé tartunk a Budakeszi úttal párhuzamosan. Később beérünk az erdőbe, és átkelünk a vasúton. Balra tartva leérünk a Szépjuhásznéhoz. A zebrán átkelve balra találjuk a vasútállomást, jobbra a fák mögött egy tisztást, amelynek túlsó szélén az alacsony erdészeti kerítés mellett egy kis lépcsőn lemegyünk, és a kerítés egy kis kapuján áthaladva jobbra elérjük az egykori budaszentlőrinci pálos kolostortemplom romjait. (Az eddig megtett út 12 km.)

Budaszentlőrinc, pálos kolostorromok – Remetekertváros, Szeleczky-kápolna

A romkertből kijövet jobbra fordulunk, és kiérve az állomás sarkához a jobb oldali utat választjuk. A Mária úton haladunk. Ezen a kellemes lejtésű erdei úton bő egy km-t megyünk a végéig, majd élesen balra kanyarodunk. Átkelünk a kisvasúton és elérjük a zöld körút jelzést, majd a sárga jelzést, mely utóbbinál jobbra fordulunk. Egy lépcsőn leérve a vasúti pálya újbóli keresztezése után jobbra térünk, és még mielőtt kiérnénk a Hűvösvölgyi útra, egy szintben haladó sétaútra térünk, és érintjük a Tótasszony oltárt. Innen egyenesen haladunk, és egy parkolón átkelve a Nagykovácsi úton a Nagy-rétre érünk. A rétről erdei út vezet ki a Nagyrét utcába. Itt jobbra fordulunk, és balra a harmadik utcában a Zsíroshegyi úton megtaláljuk a Szeleczky-kápolnát. (Az eddig megtett út összesen 17 km.)

Remetekertváros, Szeleczky-kápolna – Máriaremetei Kisboldogasszony-bazilika

Egyenesen továbbmenve találjuk a Szentkutat. Itt jobbra fordulva az Egres utcába, majd enyhén jobbra a Péch Antal utcába, a máriaremetei templom mögé érünk. A templomkertet a Szent József utcán át érjük el. (A farkasréti Mindenszentek-plébániatemplomtól a máriaremetei Kisboldogasszony-bazilikáig összesen 19 km-t zarándokoltunk.)