IosephusK.
641.1K

Wywiad specjalny z księdzem Stehlinem

Wywiad specjalny z księdzem Stehlinem 25/04/2013Zostaw komentarzIdź do komentarzySobór Watykański II jest obaleniem starej, tradycyjnej i wiecznej nauki Kościoła Katolickiego i sprowadzeniem …
IosephusK.
Chcący — 2013-04-28 11:11:39:
JAn Paweł II mógł się wielu sprawawach myli,c mógł miećw wielu sprawwach rację .CO w tym dziwnego? Pytanie tylko w jakich sprawaach?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dialog a nawet modły z przedstawicielami fałszywych religii, wbrew temu co zostało przez Kościół Katolicki wcześniej potępione
w Mediator Dei Pius a XI Papieża, jest jednym …More
Chcący — 2013-04-28 11:11:39:
JAn Paweł II mógł się wielu sprawawach myli,c mógł miećw wielu sprawwach rację .CO w tym dziwnego? Pytanie tylko w jakich sprawaach?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dialog a nawet modły z przedstawicielami fałszywych religii, wbrew temu co zostało przez Kościół Katolicki wcześniej potępione
w Mediator Dei Pius a XI Papieża, jest jednym z bardzo wielu przykładów błądzenia. Dodajmy masowe msze z okazji pielgrzymek, które niewiele miały w sobie z uwielbienia Boga, tylko raczej tego papieża, przy czym byliśmy świadkami wielokrotnego odchodzenia od tradycyjnej oprawy liturgicznej Mszy Świętej. Jeśli Cię interesie więcej w tym temacie, to odwiedź stronę Piusowców a nawet sedeków, którzy z palca sobie niczego nie wyssali.

KOŚCIÓŁ W DOBIE MODERNISTYCZNEGO KRYZYSU
www.ultramontes.pl/ultra_montes_wspolczesne.htm

www.ultramontes.pl/Apostazja.htm
Chcący
JAn Paweł II mógł się wielu sprawawach myli,c mógł miećw wielu sprawwach rację .CO w tym dziwnego? Pytanie tylko w jakich sprawaach?
IosephusK.
(ks Stehlin)Niedawno odbyłem rozmowę z młodym kapłanem, który był przewodnikiem oazy. On, modernista, doktorant Uniwersytetu Jagiellońskiego sam poprzez książki i kontakt z innymi naszymi wydawnictwami, z wiernymi sam zainteresował się tradycją. I teraz doszło do pierwszego spotkania gdzie dyskutowaliśmy przez 4 godziny, później dołączyli inni ludzie. Kiedy rozmawialiśmy o katolickiej Tradycji …More
(ks Stehlin)Niedawno odbyłem rozmowę z młodym kapłanem, który był przewodnikiem oazy. On, modernista, doktorant Uniwersytetu Jagiellońskiego sam poprzez książki i kontakt z innymi naszymi wydawnictwami, z wiernymi sam zainteresował się tradycją. I teraz doszło do pierwszego spotkania gdzie dyskutowaliśmy przez 4 godziny, później dołączyli inni ludzie. Kiedy rozmawialiśmy o katolickiej Tradycji oni mówili, „Ale proszę Księdza, czy Ksiądz uważa że ten lefebrysta ma tutaj rację?” co on na to, w obecności ich wszystkich powiedział „Niestety, to co Ksiądz tutaj mówi, to ja się pod tym muszę podpisać.”, ludzie na to „ale nasz Papież!”, na co im odpowiedział „ale nasz Papież się mylił”. Byłem w szoku, nie mogłem sobie wyobrazić, że działacz oazy w wielkim kościele, w obecności ludzi, którzy mogliby o tym donieść proboszczowi, bez żadnego problemu stwierdził: „z całym szacunkiem, ale Jan Paweł II się mylił”. Młodzież słuchająca tego nie była oburzona, a raczej zaciekawiona. Sądzę, że musimy jeszcze trochę poczekać, aby to pokolenie, które jest z tym emocjonalnie związane wymiesza się z tym nowym, które jest w stanie obiektywnie na to spojrzeć. Wtedy po prostu ten mit, który został na Polskę nałożony, mit Jana Pawła II, które trwa w wielu głowach, ale który moim zdaniem się zmniejszy pozwala na to, aby najnowsze pokolenia powróciły do obiektywnego spojrzenia rzeczy. Ale ja jestem zadowolony, sądzę właściwie że dla nas, dla Bractwa w tej chwili w Polsce jest nawet lepszy teren niż we Francji czy Niemczech. Zasadniczo, tam mają wszystko, my nie mamy praktycznie nic, ale zainteresowanie katolicką Tradycją w Polsce w tej chwili ze strony kapłanów, ze strony intelektualistów czy studentów jest moim zdaniem większe niż we Francji i wielu innych krajach. Jestem dobrej myśli.
aaa
Deon — 2013-04-27 18:18:49:
I kiedyś kościoły były pełne,a teraz częściej w kościele jest więcej ławek,niż wiernych.
-----------------
Były pełne, bo ludzie przeciwstawiając się komunie utożsamiali się z kościołem. A dziś, komu się chce przeciwstawiać hedonizmowi konsumpcyjnemu.
Chcący
IosephusK. — 2013-04-27 19:07:50:

"Jeżeli V2 niczego nie zmienił w doktrynie i świetnie da się go zinterpretować w świetle Tradycji, to skąd to całe posoborowe zamieszanie?"
Rozumujesz analogicznie do poniższego stwierdzenia:
Jeżeli Ewangelia nie była protestancka, to skąd to całe zamieszanie denominacji protestanckich?
tahamata
Chcący — 2013-04-27 18:52:58:
"Owoce Soboru są ewidentnie złe "
Skąd wiesz, że to są owoce Soboru? Może to są owoce błędnej Interpretacji Soboru?
Sobór z istoty nie istnieje oderwany od kontekstu tradycji odrywanie jego interpretacji od tego kontekstu nie jest więce jego istotą a wypaczeniem . Wypaczeniem SOboru. A żę wypaczenie czegoś nie możę być tożsame z tym czymś to nie możemy z tego, że …More
Chcący — 2013-04-27 18:52:58:
"Owoce Soboru są ewidentnie złe "
Skąd wiesz, że to są owoce Soboru? Może to są owoce błędnej Interpretacji Soboru?
Sobór z istoty nie istnieje oderwany od kontekstu tradycji odrywanie jego interpretacji od tego kontekstu nie jest więce jego istotą a wypaczeniem . Wypaczeniem SOboru. A żę wypaczenie czegoś nie możę być tożsame z tym czymś to nie możemy z tego, że wypaczenia soboru są błędne wyciągać wniosku, że sobór jest błędny.
Protestanci też się powołują na Chrystusa. To nie znaczy, że Chrystus był protestancki.
===========
Owoce Soboru są złe ponieważ: ludzie wierzący stali się w większości apostatami, księża stali się wodzirejami, biskupi świętują chanukę i chowają krzyże w kieszeniach marynarek, nowa Msza ledwo przypomina swój święty wzorzec, nowe kościoły to bunkry bez sacrum, stoliczki wygrywają ze starymi ołtarzami, olejowe pseudoświece, ministrantki, częste porzucenia stanu kapłańskiego, uwiąd zakonów, zapomnienie o Bożej Sprawiedliwości, piekle, strywializowanie Spowiedzi, brak szacunku dla Najświętszego Sakramentu, fatalna formacja seminaryjna, uwolnienie prywatnych objawień. To są złe owoce Soboru Watykańskiego II i żadna interpretacja tego nie zmieni.
kinia 23
BAH odniosłam sie do nazewnictwa, nie do skutków uczestnictwa we Mszy Św., a dalej to punkty programu takich spotkań o jakie chodziło Deonowi i już.Koniec mojego głosu w tej sprawie.
BAH
kinia 23 — 2013-04-27 18:45:50:
Nie ma czegoś takiego jak ,,msza uzdrowieńczo- uwolnieniowa"... Msza Św. to jedno, po ...........następuje modlitwa o uwolnienie, uzdrowienie, ...


INSTRUKCJA KONGREGACJI NAUKI WIARY NA TEMAT
MODLITWY W CELU OSIĄGNIĘCIA UZDROWIENIA OD BOGA.


Rzym, w siedzibie Kongregacji Nauki Wiary,
14 września 2000 r.,
Święto Podwyższenia Krzyża Świętego.
More
kinia 23 — 2013-04-27 18:45:50:
Nie ma czegoś takiego jak ,,msza uzdrowieńczo- uwolnieniowa"... Msza Św. to jedno, po ...........następuje modlitwa o uwolnienie, uzdrowienie, ...


INSTRUKCJA KONGREGACJI NAUKI WIARY NA TEMAT
MODLITWY W CELU OSIĄGNIĘCIA UZDROWIENIA OD BOGA.


Rzym, w siedzibie Kongregacji Nauki Wiary,
14 września 2000 r.,
Święto Podwyższenia Krzyża Świętego.
Joseph Kard. Ratzinger, Prefekt
Tarcisio Bertone, S.D.B., Emerytowany arcybiskup Vercelli, Sekretarz
IosephusK.
Chcący — 2013-04-27 18:52:58:

Protestanci też się powołują na Chrystusa. To nie znaczy, że Chrystus był protestancki.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tradycyjni katolicy nie powołują się na V2, b o nie ma takiej potrzeby, dlatego zachowali wiarę wolną od błędów.
Jeżeli V2 niczego nie zmienił w doktrynie i świetnie da się go zinterpretować w świetle Tradycji, to …More
Chcący — 2013-04-27 18:52:58:

Protestanci też się powołują na Chrystusa. To nie znaczy, że Chrystus był protestancki.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tradycyjni katolicy nie powołują się na V2, b o nie ma takiej potrzeby, dlatego zachowali wiarę wolną od błędów.
Jeżeli V2 niczego nie zmienił w doktrynie i świetnie da się go zinterpretować w świetle Tradycji, to skąd to całe posoborowe zamieszanie?
IosephusK.
Chcący — 2013-04-27 18:49:31:
IosephusK. — 2013-04-27 17:16:10:

"Żydzi twierdzą"
T oŻydzi twierdzą. Ci sami Zydzi twierdzą, że Chrystus był bluźniercą.
I co, mam ich słuchać?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A przecież chanukowali z kard Bergoglio.

izrael.org.il/christian/3277-papiez-fra…
kinia 23
A czy to "wylanie darów i charyzmatów Ducha Św." nie miało miejsca podczas Sakramentu Bierzmowania ?
............................................................................................
Miało i ciagle ma...Duch Święty to niewyczerpany Dawca.
Nie mam nastroju na dyskusje... poprawiam tylko ewidentne błędy. Żegnam.
IosephusK.
Chcący — 2013-04-27 18:52:58:
tahamata — 2013-04-27 18:35:30:

"Owoce Soboru są ewidentnie złe "
Skąd wiesz, że to są owoce Soboru? Może to są owoce błędnej Interpretacji Soboru?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Błędna interpretacja to skutek dwuznacznych błędnych zapisów.
Deon
kinia 23 — 2013-04-27 18:45:50:
...po często adoracji Najświętszego Sakramentu, która jest uwielbieniem Pana, następuje modlitwa o uwolnienie, uzdrowienie, wylanie darów i charyzmatów Ducha Świętego...
.......................................................................................
A czy to "wylanie darów i charyzmatów Ducha Św." nie miało miejsca podczas Sakramentu Bierzmowania ?
More
kinia 23 — 2013-04-27 18:45:50:
...po często adoracji Najświętszego Sakramentu, która jest uwielbieniem Pana, następuje modlitwa o uwolnienie, uzdrowienie, wylanie darów i charyzmatów Ducha Świętego...
.......................................................................................
A czy to "wylanie darów i charyzmatów Ducha Św." nie miało miejsca podczas Sakramentu Bierzmowania ?

Hmmm....Chyba jednak nie,ponieważ nie pamiętam,żebym wtedy "jodłował".
Chcący
tahamata — 2013-04-27 18:35:30:

"Owoce Soboru są ewidentnie złe "
Skąd wiesz, że to są owoce Soboru? Może to są owoce błędnej Interpretacji Soboru?
Sobór z istoty nie istnieje oderwany od kontekstu tradycji odrywanie jego interpretacji od tego kontekstu nie jest więce jego istotą a wypaczeniem . Wypaczeniem SOboru. A żę wypaczenie czegoś nie możę być tożsame z tym czymś to nie możemy z tego, …More
tahamata — 2013-04-27 18:35:30:

"Owoce Soboru są ewidentnie złe "
Skąd wiesz, że to są owoce Soboru? Może to są owoce błędnej Interpretacji Soboru?
Sobór z istoty nie istnieje oderwany od kontekstu tradycji odrywanie jego interpretacji od tego kontekstu nie jest więce jego istotą a wypaczeniem . Wypaczeniem SOboru. A żę wypaczenie czegoś nie możę być tożsame z tym czymś to nie możemy z tego, że wypaczenia soboru są błędne wyciągać wniosku, że sobór jest błędny.
Protestanci też się powołują na Chrystusa. To nie znaczy, że Chrystus był protestancki.
Chcący
IosephusK. — 2013-04-27 17:16:10:

"Żydzi twierdzą"
T oŻydzi twierdzą. Ci sami Zydzi twierdzą, że Chrystus był bluźniercą. I co, mam ich słuchać?
kinia 23
Swoją drogą - kiedyś w parafiach przeprowadzano porządne rekolekcje,co kilka lat Misje św.,a teraz Msze uzdrowieńczo-uwolnieniowe,
.....................................................................................

Nie ma czegoś takiego jak ,,msza uzdrowieńczo- uwolnieniowa"...

Msza Św. to jedno, po niej i po często adoracji Najświętszego Sakramentu, która jest uwielbieniem Pana, następuje …More
Swoją drogą - kiedyś w parafiach przeprowadzano porządne rekolekcje,co kilka lat Misje św.,a teraz Msze uzdrowieńczo-uwolnieniowe,
.....................................................................................

Nie ma czegoś takiego jak ,,msza uzdrowieńczo- uwolnieniowa"...

Msza Św. to jedno, po niej i po często adoracji Najświętszego Sakramentu, która jest uwielbieniem Pana, następuje modlitwa o uwolnienie, uzdrowienie, wylanie darów i charyzmatów Ducha Świętego... Co do ilości osób w kościele na Mszy Św. w tygodniu w moich okolicznych kościołach jest sporo ludzi...Dziś o godz.15 był pełen kościół...
tahamata
Deon — 2013-04-27 18:18:49:
Ale Kiko nie jest tak jakby suspendowany.
=====
Zabawne jest to, że większość suspendujących po wielokroć została ekskomunikowana z mocy samego prawa. Czy zdawali sobie z tego sprawę, czy dowiedzą się dopiero na Sądzie?
tahamata — 2013-04-27 18:10:07:

no popatrz...aaaa Kiko fantasta nawet nie jest kapłanem a swoje herezje głosi na całym świecie...
----------------------------------------------------------------------------

Ma on jednak 'błogosławieństwo" arcykapłanów i uczonych w piśmie, a ks. Stehlin zakaz wstępu do synagog i studiowania "świętych" ksiąg Talmudu.
Deon
Ale Kiko nie jest tak jakby suspendowany.

Swoją drogą - kiedyś w parafiach przeprowadzano porządne rekolekcje,co kilka lat Misje św.,a teraz Msze uzdrowieńczo-uwolnieniowe,prelekcje,koncerty,przedstawienia....I kiedyś kościoły były pełne,a teraz częściej w kościele jest więcej ławek,niż wiernych.Czyżby wierni zostali skutecznie uwolnieni ? Pytanie tylko,z czego.
tahamata
no popatrz...aaaa Kiko fantasta nawet nie jest kapłanem a swoje herezje głosi na całym świecie i cały świat zasypał swoimi bohomazami...
IosephusK.
Chcący — 2013-04-27 17:00:32:

Żadne z cytatów, które podałeś nie są podważane przez SVII
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dwuznaczny ich język wystarczy.Żydzi twierdzą, że posoborowe papiestwo a szczegolnie Jan Paweł II zmieniło nauczanie Kościoła, które obecnie nie przewiduje już ich nawracania, bo oni zbawia się w swojej wierze. Z mojego podwórka dodam, że przy …More
Chcący — 2013-04-27 17:00:32:

Żadne z cytatów, które podałeś nie są podważane przez SVII
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dwuznaczny ich język wystarczy.Żydzi twierdzą, że posoborowe papiestwo a szczegolnie Jan Paweł II zmieniło nauczanie Kościoła, które obecnie nie przewiduje już ich nawracania, bo oni zbawia się w swojej wierze. Z mojego podwórka dodam, że przy legionowskim cmentarzu jest sklepik z dewocjonaliami, książkami i innymi artykułami. Zauważyłem książeczkę z menorą na okładce i zapytałem się, dlaczego nie ma niej znaku krzyża. Usłyszałem, że żydzi to teraz już są katolikami. W sumie niedorzeczność niedouczonej sprzedawczyni, lub wpływ posoborowych gestów papieży względem innowierców, które przez zwykłych katolików są odbierane jako powód, dla którego wszyscy ludzie którzy jąkakolwiek religię wyznają, się zbawią.
tahamata
Chcący — 2013-04-27 16:38:59:
Kwestią wiary jest Nauczanie Kościoła. To, że sobór jest niezgodny z tym nauczaniem kwestią wiary być nie może. Jeśli ktośtak twierdzi, to musi uzasadnić.
========
Moim celem jest życie wieczne, zatem szkoda mojego czasu i energii na zgłębianie Soboru... Owoce Soboru są ewidentnie złe i to mi w zupełności wystarcza, by nie mieć zaufania do jego nowinek (zwłaszcza …More
Chcący — 2013-04-27 16:38:59:
Kwestią wiary jest Nauczanie Kościoła. To, że sobór jest niezgodny z tym nauczaniem kwestią wiary być nie może. Jeśli ktośtak twierdzi, to musi uzasadnić.
========
Moim celem jest życie wieczne, zatem szkoda mojego czasu i energii na zgłębianie Soboru... Owoce Soboru są ewidentnie złe i to mi w zupełności wystarcza, by nie mieć zaufania do jego nowinek (zwłaszcza że często mijają się ze zdrowym rozsądkiem). Opieram się na tym, w co wierzyły pokolenia, na tym co Kościół głosił zawsze (nie od 5 dekad) i na naukach świętych i Doktorów Kościoła. Uczestniczę także w dokładnie takich samych Mszach, jak święci i Doktorowie Kościoła. Odrzuciłem wątpliwe nauki i oparłem się na Tradycji. To nie może być zła droga. Wierzę głęboko, iż tym sposobem trafię do Nieba. O ile dobry Bóg pozwoli.
IosephusK.
@Chcący
Modernizm został przez papieży wielokrotnie potępiony w licznych Encyklikach a dzisiaj stał się oficjalna nauką. Nie ma na to zgody. Samemu niewiele można zdziałać, ale gdy szeregi tradycyjnych katolików wzrosną, moderniści będą się z naszym zdaniem liczyć. Moderna wytłukła wśród wiernych w krajach zachodnich wiarę katolicką do nogi. Skończyło się pustymi, zamykanymi i sprzedawanymi a …More
@Chcący
Modernizm został przez papieży wielokrotnie potępiony w licznych Encyklikach a dzisiaj stał się oficjalna nauką. Nie ma na to zgody. Samemu niewiele można zdziałać, ale gdy szeregi tradycyjnych katolików wzrosną, moderniści będą się z naszym zdaniem liczyć. Moderna wytłukła wśród wiernych w krajach zachodnich wiarę katolicką do nogi. Skończyło się pustymi, zamykanymi i sprzedawanymi a następnie burzonymi kościołami. Dzisiaj w Polsce jesteśmy w przededniu tej sytuacji. Wiara pozostała wśród tradycyjnych katolików, dlatego zmodernizowani duchowni zwracają się coraz bardziej do nich. Popytaj posoborowych wiernych w co wierzą, to się za głowę złapiesz.
Chcący
IosephusK. — 2013-04-27 16:53:48:
Żadne z cytatów, które podałeś nie są podważane przez SVII
Chcący
IosephusK. — 2013-04-27 16:53:48:
Uzasadnienie czego?
"
Nauk wierze przeciwnych, zwłaszcza, jeśli przez Kościół potępione zostały, nie tylko nie wolno wiernym bronić jako rzeczywistych zdobyczy wiedzy, ale owszem obowiązani są ściśle mieć je za błędy pod złudnym pozorem prawdy ukryte.

(Sobór Watykański (1870), Konstytucja dogmatyczna o wierze katolickiej, Rozdz. 4)."
Litera Soboru V II temu …More
IosephusK. — 2013-04-27 16:53:48:
Uzasadnienie czego?
"
Nauk wierze przeciwnych, zwłaszcza, jeśli przez Kościół potępione zostały, nie tylko nie wolno wiernym bronić jako rzeczywistych zdobyczy wiedzy, ale owszem obowiązani są ściśle mieć je za błędy pod złudnym pozorem prawdy ukryte.

(Sobór Watykański (1870), Konstytucja dogmatyczna o wierze katolickiej, Rozdz. 4)."
Litera Soboru V II temu nie przeczy.

" że herezja liturgiczna z jaką mamy dzisiaj do czynienia, podlega pod to orzeczenie. Tak samo tzw ''ekumenizm''. Przez delikatność nie wspomnę o masonerii i przynależności do niej najwyższych hierarchów."
Ile razy mogę pisać, że nie można dyskredytować litery na podstawie błędnej jej interpretacji, zasady, na podstawie błędnej praktyki nań się powołującej? POwyżej to właśnie robisz.
IosephusK.
Proszę bardzo. Oto uzasadnienie.

Nauk wierze przeciwnych, zwłaszcza, jeśli przez Kościół potępione zostały, nie tylko nie wolno wiernym bronić jako rzeczywistych zdobyczy wiedzy, ale owszem obowiązani są ściśle mieć je za błędy pod złudnym pozorem prawdy ukryte.
(Sobór Watykański (1870), Konstytucja dogmatyczna o wierze katolickiej, Rozdz. 4).

Już ta dogmatyczna Konstytucja nie pozostawia złud…More
Proszę bardzo. Oto uzasadnienie.

Nauk wierze przeciwnych, zwłaszcza, jeśli przez Kościół potępione zostały, nie tylko nie wolno wiernym bronić jako rzeczywistych zdobyczy wiedzy, ale owszem obowiązani są ściśle mieć je za błędy pod złudnym pozorem prawdy ukryte.
(Sobór Watykański (1870), Konstytucja dogmatyczna o wierze katolickiej, Rozdz. 4).

Już ta dogmatyczna Konstytucja nie pozostawia złudzeń, że herezja liturgiczna z jaką mamy dzisiaj do czynienia, podlega pod to orzeczenie. Tak samo tzw ''ekumenizm''. Przez delikatność nie wspomnę o masonerii i przynależności do niej najwyższych hierarchów.

Z dogmatu o nieomylności Kościoła

Uchwały i orzeczenia Soborów powszechnych jako zupełnie nieomylne są nieodwołalne i niezmienne. Znieść lub istotnie zmienić nie może ich żaden Papież ani żaden sobór następny; prosta rzecz, że co dziś jest uznane za boską nieomylną prawdę - a sobory tylko prawdę ogłaszać mogą nic może się stać kiedykolwiek nieprawdą. Natomiast może sobór następny uchwały soboru jakiego poprzedniego uzupełnić; tak np. Sobór Watykański uzupełnił i bliżej określił dekret Soboru Trydenckiego o natchnieniu Bożem Pisma św.

No to gdzie się podziały orzeczenia soborów sprzed V2?

Chrześcijanin nie powinien wątpić, że prawnie zgromadzony Sobór Powszechny przedstawia Kościół Katolicki. Dlatego co on postanawia, postanawia Święty Kościół Powszechny... Ponieważ więc Kościół kierowany jest przez Ducha Świętego, w sprawach wiary nie może błądzić. Kto przeto nie wierzy Soborowi Powszechnemu, kto nie zgadza się na to, co przezeń zostało określone, lecz stara się to podać w wątpliwość i ponownie chce roztrząsać to, co raz jego sądem zostało zakończone i prawidłowo ustanowione, ten nie wierzy w Święty Kościół Powszechny, sprzeciwia się Duchowi Świętemu, który przemawia jego ustami i dlatego nie zasługuje na miano Katolika albo Chrześcijanina, lecz zgodnie z nakazem Chrystusa powinien być uważany za poganina i celnika.
(Stanisław kard. Hozjusz, Chrześcijańskie Wyznanie Wiary Katolickiej, Rozdział XXIV. Sobór Powszechny przedstawia Kościół Katolicki, Olsztyn 1999, s. 51).

To czego niegdyś Kościół nauczał jako prawdziwe, także teraz jest prawdziwe, ponieważ prawda jest niezmienna. A więc tym samym, że wiadomo, czego niegdyś Kościół nauczał, również wiadomo, czego teraz naucza, ponieważ nieomylny Kościół, który teraz jest, nie może zaprzeczać nieomylnemu Kościołowi, który był niegdyś.
(O. Krystian Pesch SI, Kompendium Teologii dogmatycznej. Tom I. Fryburg w Bryzgowii 1935, s. 218).

Sobory powszechne zatwierdzone przez Papieża są nieomylną regułą wiary. Albowiem Kościół Katolicki, który jest filarem i utwierdzeniem prawdy, nie może być Nauczycielem błędów; byłby zaś Nauczycielem błędów, jeśliby Sobory powszechne, zatwierdzone przez Papieża, mogły błądzić w wierze; gdyż owe Sobory, jako zjednoczone z Głową Kościoła, przedstawiają Kościół powszechny, i co tego rodzaju Sobory stwierdzają, mówi się że Kościół Katolicki stwierdza i naucza.
(O. Thyrsus Gonzalez de Santalla, Przełożony Generalny całego Towarzystwa Jezusowego, Wykazanie prawdy Religii Katolickiej przeciwko heretykom, czyli Przewodnik do nawrócenia heretyków..., Dylinga 1691, s. 179).
Chcący
tahamata — 2013-04-27 14:25:39:

"to kwestia wiary" Kwestiąwiary jest Nauczanie Kościoła. To, że sobór jest niezgodny z tym nauczaniem kwestią wiary być nie może. Jeśli ktośtak twierdzi, to musi uzasadnić.
IosephusK.
Chcący — 2013-04-27 14:00:44:
NIe uzasadniasz i nie odpowadasz na argumenty
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Argumenty są w dzisiejszych praktykach posoborowych wiernych i księży. Tam nie widać katolickiej wiary. Wiara jest, tylko jakaś inna i po co szukać dalszych dowodów? Za stary już jestem, bym się dawał łapać na parvusowe plewy, którymi oblepia bezmyślnie moje …More
Chcący — 2013-04-27 14:00:44:
NIe uzasadniasz i nie odpowadasz na argumenty
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Argumenty są w dzisiejszych praktykach posoborowych wiernych i księży. Tam nie widać katolickiej wiary. Wiara jest, tylko jakaś inna i po co szukać dalszych dowodów? Za stary już jestem, bym się dawał łapać na parvusowe plewy, którymi oblepia bezmyślnie moje wątki. Dla mnie ksiądz, który się krzywi gdy słyszy ''Msza Trydencka'', nie jest katolikiem, co najwyżej reformowanym katolikiem a i ta ocena wydaje się postawioną na wyrost.
IosephusK.
Chcący — 2013-04-27 14:00:44:
IosephusK. — 2013-04-27 13:45:03:

"oświadczam, że oni się niestety pogubili."

NO właśnie. Oświadczasz, zanim uzasadnisz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zrobił to już arcybiskup Lefebvre, więc nie muszę wyważać otwartych drzwi.
tahamata
Chcący... to kwestia wiary, a nie potrzeba szukania uzasadnienia. Wiara wymaga krzewienia, nie dyskutowania. Dyskusja spłyca i trywializuje fundamenty naszej wiary, można powiedzieć że dyskusja robi krzywdę wierze. Oczywiście są i tacy, którzy lubią gonić króliczka. Tylko po co?
Chcący
IosephusK. — 2013-04-27 13:45:03:

"oświadczam, że oni się niestety pogubili."

NO właśnie. Oświadczasz, zanim uzasadnisz i na podstawie tego założenia nie interesujesz siętłumaczeniami tych których uznałeś za pogubionych. Skąd wiesz, żę się pogubili, jeśli nie interesuje CIęto co oni pisali i to, co piszą ich zwolennicy? To nielogiczne.

. NIe uzasadniasz i nie odpowadasz na argumenty że jednak …More
IosephusK. — 2013-04-27 13:45:03:

"oświadczam, że oni się niestety pogubili."

NO właśnie. Oświadczasz, zanim uzasadnisz i na podstawie tego założenia nie interesujesz siętłumaczeniami tych których uznałeś za pogubionych. Skąd wiesz, żę się pogubili, jeśli nie interesuje CIęto co oni pisali i to, co piszą ich zwolennicy? To nielogiczne.

. NIe uzasadniasz i nie odpowadasz na argumenty że jednak jest inaczej niż twierdzsz. Tak nie możę wyglądać dyskusja.
IosephusK.
Zaznaczam, że mam dość wszelakich treści, których jest wielka ilość, z racji olbrzymiej przewagi moderny nad katolikami. Jeżeli do dyskusji jest coś potrzebne, to proszę wstawić link do źródła. Mój profil jest otwarty głownie na materiały tych duchownych, którzy nie zgubili katolickiej wiary. Z całym szacunkiem dla posoborowych papieży oświadczam, że oni się niestety pogubili.
Gdzie podziali Mszę…More
Zaznaczam, że mam dość wszelakich treści, których jest wielka ilość, z racji olbrzymiej przewagi moderny nad katolikami. Jeżeli do dyskusji jest coś potrzebne, to proszę wstawić link do źródła. Mój profil jest otwarty głownie na materiały tych duchownych, którzy nie zgubili katolickiej wiary. Z całym szacunkiem dla posoborowych papieży oświadczam, że oni się niestety pogubili.
Gdzie podziali Mszę Trydencką?
IosephusK.
Ile razy możesz to samo przedstawiać? Słowa Benedykta XVI umieszczaj na swoim profilu.Gdy będę miał ochotę, to się do nich odniosę.
One more comment from IosephusK.
IosephusK.
Parvusie!
Swoje dłużyzny zachowaj dla siebie. Mnie one nie interesują z tej przyczyny, że wszędzie ich pełno.
_Stefanek,
Chcący — 2013-04-27 10:11:58:
Doceniam Twoją troskę o Kościół i o czystość wiary.
========================================
kolejny " człowiek kameleon" :
Sobór nie jest z istoty sprzeczny z Tradycją Kościoła . O konwencjonalnym wymiarze języka.
IosephusK.
Chcący — 2013-04-27 10:11:58:
Doceniam Twoją troskę o Kościół i o czystość wiary.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Potrzeba więc, aby wszyscy nadal katolicy, którzy chcą uchodzić za prawdziwych synów matki Kościoła, zupełnie przylgnęli do świętej Ojców świętych wiary i w niej umierali, a bezbożnymi bezbożników nowościami się brzydzili, ich się lękali, nastawali na …More
Chcący — 2013-04-27 10:11:58:
Doceniam Twoją troskę o Kościół i o czystość wiary.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Potrzeba więc, aby wszyscy nadal katolicy, którzy chcą uchodzić za prawdziwych synów matki Kościoła, zupełnie przylgnęli do świętej Ojców świętych wiary i w niej umierali, a bezbożnymi bezbożników nowościami się brzydzili, ich się lękali, nastawali na nie i takowe prześladowali. (Św. Wincenty z Lerynu, Napomnienie przeciwko herezjom. Rozprawa Pielgrzyma o starożytności i powszechności wiary katolickiej przeciw niezbożnym nowościom wszystkich kacerzy, Rozdz. XXXIII).

* * * * * * * * * * * * *

Pozwalać, by rozpleniały się błędy, a pragnąć prawdziwej wolności, to znaczy oszukiwać siebie i drugich... Fałsz stara się z początku żyć w zgodzie z prawdą; później prześladuje ją i gnębi; na koniec, gdy kłamstwem zwycięży, zaczyna miotać na nią obelgi. (O. Gabriel Paláu SI, Katolik uczynkiem i prawdą. Z hiszpańskiego oryginału przełożyli Jan Popiel i ks. J. Rostworowski SI. Kraków 1910, ss. 80. 81).
IosephusK.
Chcący — 2013-04-27 10:57:21:
Akurat zdanie "Poza KOśćiołem nie ma zbawienia świetnie wyjaśniał ksiądz Stehlin. NIe mogę znaleźć teraz tego filmiku...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nie trzeba. Oto orzeczenie Soboru Florenckiego.
''przekazujemy przedstawicielom ujętą w krótką formę regułę wiary św. Atanazego, której treść jest taka:. „Ktokolwiek chce być zbawiony…More
Chcący — 2013-04-27 10:57:21:
Akurat zdanie "Poza KOśćiołem nie ma zbawienia świetnie wyjaśniał ksiądz Stehlin. NIe mogę znaleźć teraz tego filmiku...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nie trzeba. Oto orzeczenie Soboru Florenckiego.
''przekazujemy przedstawicielom ujętą w krótką formę regułę wiary św. Atanazego, której treść jest taka:. „Ktokolwiek chce być zbawiony, winien przede wszystkim zachować wiarę katolicką; kto nie dochowa jej w całości i nienaruszonej, bez wątpienia ulegnie wiecznej zagładzie
i dalej
16. Mocno wierzy, wyznaje i głosi: że nikt z tych, co są poza Kościołem katolickim, nie tylko poganie, ale i Żydzi, heretycy i schizmatycy, nie mogą stać się uczestnikami życia wiecznego, ale pójdą „w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom”, jeśli przed końcem życia nie będą do niego włączeni; i że jedność ciała Kościoła znaczy tak wiele, iż jedynie ludziom w nim pozostającym sakramenty kościelne, posty, jałmużny i inne dzieła pobożności pomagają do zbawienia, a trudy chrześcijańskiej walki przynoszą nagrody wieczne, gdyż nikt - jakichkolwiek by jałmużn nie udzielał, nawet gdyby dla imienia Chrystusa przelał swą krew - nie może być zbawiony, jeśli nie pozostaje w łonie Kościoła katolickiego i w jedności z nim.''
Chcący — 2013-04-27 10:11:58:

Rozważcie propozycję Benedykta XVI i moją, którąjuż zalinkowałem wcześniej

----------------------------------------------------
Mam rozumieć, że mamy tutaj na portalu personę co najmniej wicepapieża?
_Stefanek,
Poza kościołem nie ma zbawienia:
2013-01-19 kazanie ►ks.Piotr Natanek◄
Chcący
Akurat zdanie "Poza KOśćiołem nie ma zbawienia świetnie wyjaśniał ksiądz Stehlin. NIe mogę znaleźć teraz tego filmiku...
IosephusK.
fr_parvus — 2013-04-27 09:59:03:
Nie. To ks. Karl Stehlin błądzi...Kilkadziesiąt razy przekonałem się o tym - czytając jego publikacje - nie rozumie on właściwie nauczania Soboru Watykańskiego II
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
W sprawie V2 każdy błądzi co szuka potwierdzenia w nowinkarstwie i ten co chce go interpretować w świetle Tradycji. Tego nie da się ani tak …More
fr_parvus — 2013-04-27 09:59:03:
Nie. To ks. Karl Stehlin błądzi...Kilkadziesiąt razy przekonałem się o tym - czytając jego publikacje - nie rozumie on właściwie nauczania Soboru Watykańskiego II
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
W sprawie V2 każdy błądzi co szuka potwierdzenia w nowinkarstwie i ten co chce go interpretować w świetle Tradycji. Tego nie da się ani tak ani siak, tylko wyrzucić do kosza. Nie Duch Święty czuwał nad spornymi zapisami, tylko masoneria choćby ta z Bnai Brith, której dziełem jest deklaracja Nostra Aetate i"DIGNITATIS HUMANAE", będąca w istocie zdetronizowaniem Chrystusa Króla.
Chcący
fr_parvus — 2013-04-27 10:17:56:
Natomiast zgadzamy się co do tego, zę ks. Karl niewłaściwie odbiera Sobór V II. POzdrawiam
One more comment from Chcący
Chcący
IosephusK. — 2013-04-27 09:41:23:
Doceniam Twoją troskę o Kościół i o czystość wiary. Mógłbym się tej determinacji od Was Józefie uczyć. Ale przecież wyjaśniłem dokładnie. Starałem się. Czy na prawdę aż tak koślawo piszę, że nie jest to w ogóle zrozumiałe? Bo gdybyście zrozumieli wyszczególnionątróżnicę między Normąa praktyką, między literą a interpretacją, gdybyście przeczytali o przejmowaniu …More
IosephusK. — 2013-04-27 09:41:23:
Doceniam Twoją troskę o Kościół i o czystość wiary. Mógłbym się tej determinacji od Was Józefie uczyć. Ale przecież wyjaśniłem dokładnie. Starałem się. Czy na prawdę aż tak koślawo piszę, że nie jest to w ogóle zrozumiałe? Bo gdybyście zrozumieli wyszczególnionątróżnicę między Normąa praktyką, między literą a interpretacją, gdybyście przeczytali o przejmowaniu przez tradycjonalistów kategorii, które sami oni krytykują, to byście mi tak nie odpowiadali.
Każde czytanie jest interpretacją. Jeśli słuchasz orzeczenia Kościoła to siłą rzeczy je interpretujesz. Świadczy o tym sam fakt, zę często te same orzeczenia były interpretowane właśnie na różne spory. Świadczy o tym podany przeze mnie przykład spórów do do Litery Ewangelii.
Nie obaliłeś mojego argumentu, tylko go swoją wypowiedzią potwierdziłeś
"Rację ma Kościół Wszechczasów"
Zgadzam się.
"Któremu odmawiacie posłuszeństwa. Posoborowe papiestwo zbłądziło, bo wymyśliło nową wiarę."
Nie zgadzam się. Wyjaśniłem już dlaczego nie można mylić normy z praktyką.
" nie możemy milczeć, gdy pewne sprawy stają się publicznymi i godzącymi w wiarę katolicka, jej tradycje i zwyczaje.To się nam nie podoba"
Oczywiście że nie możecie milczeć. Ja też nie milczę. Ale trzeba krytykować "owe sprawy", a nie normę na którą się "te sprawy" fałszywie powołują. I właśnie dlatego zasadne jest przywołanie przykładu odrzucanie Kośćioła dlatego żę większość ludzi grzeszy. To jest ta sama relacja wzorca i praktyki, Litery i interpretacji. Chodzi o to, by nie dać sobie narzucić błędnych kategorii

Nyech Was Duch Święty oświeca. Rozważcie propozycję Benedykta XVI i moją, którąjuż zalinkowałem wcześniej
tahamata
fr_parvus — 2013-04-27 09:59:03:
Nie. To ks. Karl Stehlin błądzi...Kilkadziesiąt razy przekonałem się o tym - czytając jego publikacje - nie rozumie on właściwie nauczania Soboru Watykańskiego II - go, ani nauczania papieskiego. Nieprawidłowo rozumie też on całe, tradycyjne nauczanie Kościoła...

============
FR_PARVUS jest wszystkowiedzący i rozumiejący właściwie nauczanie SVII i …More
fr_parvus — 2013-04-27 09:59:03:
Nie. To ks. Karl Stehlin błądzi...Kilkadziesiąt razy przekonałem się o tym - czytając jego publikacje - nie rozumie on właściwie nauczania Soboru Watykańskiego II - go, ani nauczania papieskiego. Nieprawidłowo rozumie też on całe, tradycyjne nauczanie Kościoła...

============
FR_PARVUS jest wszystkowiedzący i rozumiejący właściwie nauczanie SVII i papieża oraz całe tradycyjne nauczanie Kościoła. PARVUS santo subito! To wielkie dla nas szczęście, że bezpłatnie dzieli się z nami swoją wiedzą. Dobrej soboty i smacznego obiadu.
IosephusK.
Rację ma Kościół Wszechczasów, Któremu odmawiacie posłuszeństwa. Posoborowe papiestwo zbłądziło, bo wymyśliło nową wiarę. W imię prawdy trzeba tak to nazwać.
IosephusK.
@Chcący

Dwuznaczności w orzecznictwie kościelnym, to cecha ostatnich pięciu dekad.Nigdy tak nie bylo, by to co Kościół ogłosił i wyjaśnił, trzeba by bylo jeszcze interpretować. To przecież nauka Kościoła ma być interpretacją. Co to za argument, który w Twoim wpisie się pojawił, ze trzeba by bylo z powodu grzeszności wiernych, odrzucić depozyt wiary? Jeżeli wierni w Kościele z założenia mieli …More
@Chcący

Dwuznaczności w orzecznictwie kościelnym, to cecha ostatnich pięciu dekad.Nigdy tak nie bylo, by to co Kościół ogłosił i wyjaśnił, trzeba by bylo jeszcze interpretować. To przecież nauka Kościoła ma być interpretacją. Co to za argument, który w Twoim wpisie się pojawił, ze trzeba by bylo z powodu grzeszności wiernych, odrzucić depozyt wiary? Jeżeli wierni w Kościele z założenia mieli być świętymi w trakcie życia, to zbędna by była obecność konfesjonałów oraz pokuta. Nikt z nas tradycyjnych katolików, nie czepia się indywidualnych prywatnych grzechów kapłańskich, choćby i samego papieża, ale nie możemy milczeć, gdy pewne sprawy stają się publicznymi i godzącymi w wiarę katolicka, jej tradycje i zwyczaje.To się nam nie podoba.
Chcący
tahamata — 2013-04-26 22:18:07:
_Stefanek, — 2013-04-26 22:06:46:

CZy na prawdęnie zauważyliście poniższego argumentu?:
To, że możliwa jest jego dwuznaczna intepretacja go nie wyklucza. Bo jeśliby tak było, to trzebaby było odrzucić Ewangelię dlatego, że tysiące wspólnot i osób interpretuje ją niezgodnie z Nauczaniem Kościoła Katolickiego. Trzebaby było odrzucić Kośćiół Katolicki, bo wielu w …More
tahamata — 2013-04-26 22:18:07:
_Stefanek, — 2013-04-26 22:06:46:

CZy na prawdęnie zauważyliście poniższego argumentu?:
To, że możliwa jest jego dwuznaczna intepretacja go nie wyklucza. Bo jeśliby tak było, to trzebaby było odrzucić Ewangelię dlatego, że tysiące wspólnot i osób interpretuje ją niezgodnie z Nauczaniem Kościoła Katolickiego. Trzebaby było odrzucić Kośćiół Katolicki, bo wielu w jego imię mordowało, gwałciło, itd... Trzeba by było odrzucić zasadność istnienia państw, bo wiele z nich funkcjonuje źle...
Bo język ma charakter konwencjonalny, arbitralny...
Traktując Literę Soboru jako tak absolutną i niearbitralną postępujecie jak protestanci, co kierują się zasadą Sola Scriptura. Chyba tego nie chcecie? Proszę, przeczytajcie :

misjakultura.blogspot.com/…/sobor-nie-jest-…

Co jeszcze.
"Architekci zamysły mieli dobre, lecz wykonanie ograniczyło się do wywrócenia Liturgii"
"porównać celebrację Mszy Świętej przed i po soborowej "

POwyżej jasno wyjaśniłem, że praktyka, czy interpretacja nie jest podstawądo oceniania normy, do której sięta praktyka odnosi. NA Glorii jest gdzieśfilmik, na którym pokazywana jest praktyka Mszy Świętej na wiele lat sprzed Soboru, w której są nadużycia. CZy to oznacza, zę ta praktyka dyskredytuje Mszę Świętą "przedsoborową"? Nie.
Zresztą zerknijcie na poniższy tekst, w którym pokazuję, zę posoborowa praktyka Liturgiiczna, którą wielu uznaje mylnie-tak jak wy- za normę NOM jest niezgodna z normą NOM:

misjakultura.blogspot.com/…/benedykt-xvi-o-…

Chciałem jeszcze was przestrzec, przed pułapkę, w którą i mi zdarza się wpadać. Chodzi mi mianowicie o przejmowanie błędnych kategorii oponenta:

misjakultura.blogspot.com/p/blog-page.html

Z Panem Bogiem!
tahamata
"Liturgia nie wyczerpuje całej działalności Kościoła, gdyż zanim ludzie mogą zbliżyć się do liturgii - muszą być wezwani do wiary i nawrócenia".
- Sobór Watykański II, Konstytucja o Liturgii Świętej:Sacrosanctum Cocncilium, 9.

==========
Doskonały cytat. Architekci zamysły mieli dobre, lecz wykonanie ograniczyło się do wywrócenia Liturgii i zaprzestania nawracania. Wiarę ludu zaś zastąpiła …More
"Liturgia nie wyczerpuje całej działalności Kościoła, gdyż zanim ludzie mogą zbliżyć się do liturgii - muszą być wezwani do wiary i nawrócenia".
- Sobór Watykański II, Konstytucja o Liturgii Świętej:Sacrosanctum Cocncilium, 9.

==========
Doskonały cytat. Architekci zamysły mieli dobre, lecz wykonanie ograniczyło się do wywrócenia Liturgii i zaprzestania nawracania. Wiarę ludu zaś zastąpiła powszechna apostazja. Od architektów do apostazji. Kielnią malowane.
_Stefanek,
IosephusK. — 2013-04-26 19:24:26:
Sobór Watykański II jest obaleniem starej, tradycyjnej i wiecznej nauki Kościoła Katolickiego i sprowadzeniem dokładnie tych samych fałszywych, masońskich ideologii do wnętrz Kościoła” – z księdzem Karolem Stehlinem z FSSPX rozmawia Bartłomiej Gajos
========================================
wystarczy porównać celebrację Mszy Świętej przed i po soborowej .…
More
IosephusK. — 2013-04-26 19:24:26:
Sobór Watykański II jest obaleniem starej, tradycyjnej i wiecznej nauki Kościoła Katolickiego i sprowadzeniem dokładnie tych samych fałszywych, masońskich ideologii do wnętrz Kościoła” – z księdzem Karolem Stehlinem z FSSPX rozmawia Bartłomiej Gajos
========================================
wystarczy porównać celebrację Mszy Świętej przed i po soborowej .Nie trzeba nic dodawać.