03:50
Caesar
163113.3K

Škandál v trnavskom kostole: Bezákovi prívrženci napadli kňaza!

Takto sa správajú "katolíci" v Trnave v kostole ku knazovi, plujú na neho a bijú ho. Je polutovania hodné, ze podlahli mediálnej propagande, z bývalého arcibiskupa si spravili modlu. tivi.azet.sk/…/…More
Takto sa správajú "katolíci" v Trnave v kostole ku knazovi, plujú na neho a bijú ho.
Je polutovania hodné, ze podlahli mediálnej propagande, z bývalého arcibiskupa si spravili modlu.
tivi.azet.sk/…/skandal-v-trnav…
www.cas.sk/…/svata-omsa-s-ne…
jurašek
To čo sú tu aké debaty? Mám taký pocit, že tu v týchto komentároch vidím samého seba pred 8 rokmi keď som fetoval. Nehanbíte sa ani trochu? Vyťahujete tu citáty z písma a hráte sa na sudcov? NEUVERITEĽNÉ.
pimienka
,,,vlastne sa sama automaticky rátaš medzi najlepších katolíkov . to je ale komické.""

to je vhodne na nastavenie zrkadla..pekny pohlad Maria Dubovska..

a nezabudni nadavat mi do husiciek..ako si uz bez ospravedlnenia predtym robila...popierat Pavlove slova...tym aj Petrove..o podriadenosti zeny muzovi..

Prvý Petrov List 3
www.svatepismo.sk/listovat.php

tato stranka je murarska...o tom je …More
,,,vlastne sa sama automaticky rátaš medzi najlepších katolíkov . to je ale komické.""

to je vhodne na nastavenie zrkadla..pekny pohlad Maria Dubovska..

a nezabudni nadavat mi do husiciek..ako si uz bez ospravedlnenia predtym robila...popierat Pavlove slova...tym aj Petrove..o podriadenosti zeny muzovi..

Prvý Petrov List 3
www.svatepismo.sk/listovat.php

tato stranka je murarska...o tom je svedectvo takze som iba to co Ty....murar...a nedam si povedat stale tu medzi Vas chodim..

hriechyokultizmus.wordpress.com/…/televizne-progr…

Ludia o ktorych pisem ,, najlepsi katolici"zakryvaju Sokola ...o tom to cele je...zvlastne ako teraz ked ma o Bezakovi vyjst film rychlo splasili do kin film o Kuffovi...

Kuffa ma prekryt tu spinu???

Pekne vytriezvenie a poriadne vrece popola na hlavu v tomto case postu Vam prajem

martinovymarnosti.blogspot.sk/…/kauza-bezak-kol…
martakapcova
Miesto tých komentárov radšej veľa modlidby, lebo za každé naše slovo budeme súdený a to nie tu ale od najvyššieho sudcu tak sa podľa toho aj správajme
jurašek and one more user like this.
jurašek likes this.
pimienka likes this.
Maria Dubovska
pimienka : zrazu su ti najlepsi katolici na katolickzch weboch neobjektivni a zaujati...

to nemyslíš vážne. vlastne sa sama automaticky rátaš medzi najlepších katolíkov . to je ale komické.
Ostrik
Jecminek, nedivím se, že straníš profesoru Halíkovi a zkrachovalému artcibiskupovi. Jsi naplněn stejně bludnými myšlenkami, jako oni. Dynamicky.
Ostrik
Nebuď drzý, člověče jecminek. Nemáš argumenty a bráníš heretika jen proto, abys byl ke mně v opozici. To je ubohé.

Tady je dostatek argumentů, svědčící o tom, že nelžu. Omluv se, jecminek.
P. Šebastián Labo SJ - Róbert Bezák (Pravda o odvolanom arcibiskupovi)
One more comment from Ostrik
Ostrik
Emeritní arcibiskup nekázal lidem Krista - lásku. Kázal sám sebe. Budoval si kult osobnosti.
Proto v trnavském kostele lidé nepřišli prosit za Bezákovo obrácení a jeho spásu. Svedení lidé si ho svévolně dali na oltář jako martyra! A k tomu si představují, že kněží budou na oslavu Bezákovy velebnosti pět hymny. Když ne, brutálně je napadnou. Asi v domění, že si je vychovají k obrazu emeritního …More
Emeritní arcibiskup nekázal lidem Krista - lásku. Kázal sám sebe. Budoval si kult osobnosti.
Proto v trnavském kostele lidé nepřišli prosit za Bezákovo obrácení a jeho spásu. Svedení lidé si ho svévolně dali na oltář jako martyra! A k tomu si představují, že kněží budou na oslavu Bezákovy velebnosti pět hymny. Když ne, brutálně je napadnou. Asi v domění, že si je vychovají k obrazu emeritního arcibiskupa.
Je to trapné.
pimienka
Ani neviem ako som sa dostala na Bezakovu stranu..ja som podpisovala peticiu za Papeza---takze je mi iba luto ak rozkol cirkvi sposobuje ze zrazu su ti najlepsi katolici na katolickzch weboch neobjektivni a zaujati...

toto uz nie je Bezakova chyba si myslim...ale nebudem sa tu s Vami hadat..

Pokojny den vsetkym.
Modlitbou pomozme im aj nam...
pimienka
toto ale ,,zasial !"knaz co zmenil umysel svatej omse... toto je jeho ovocie nie Bezakovo...ti ludia mohli bojovat za kohokolvek..pastier je zodpovedny za ovecky..najhorsie pohorsenie ak knaz pohorsuje tych co su mu zvereni....

Prípadu sa vraj ujal osobne pápež František, ktorý rokoval s prefektom Kongregácie pre biskupov kardinálom Marcom Ouelletom, apoštolským nunciom na Slovensku a kardinálom…More
toto ale ,,zasial !"knaz co zmenil umysel svatej omse... toto je jeho ovocie nie Bezakovo...ti ludia mohli bojovat za kohokolvek..pastier je zodpovedny za ovecky..najhorsie pohorsenie ak knaz pohorsuje tych co su mu zvereni....

Prípadu sa vraj ujal osobne pápež František, ktorý rokoval s prefektom Kongregácie pre biskupov kardinálom Marcom Ouelletom, apoštolským nunciom na Slovensku a kardinálom Jozefom Tomkom. Nakoniec sa konala aj schôdzka medzi Bezákom a Ouelltom , pri ktorej Ouelletov sekretár Ilson de Jesus Montanari podľa Mikloška povedal, že „aj Vatikán môže robiť chyby".

www.webnoviny.sk/…/776331-clanok.h…
Ostrik
Emeritní arcibiskup zasel do lidí nenávist a brutalitu. Podle ovoce se pozná strom.
pimienka
on im to prikazal??/vie o tom vobec??/

vobec nie sme zaujati voci krivo obvinenemu vsak?
Ostrik
Pimienko, emeritní arcibiskup Bezák nikdy nebyl žádný beránek. To také dokládá ovoce jeho působení, když jeho nohsledi brutálně napadli kněze.
pimienka
Irbis, to je kraaasne
,,Zasedmé touží rodit děti Bohu, ke kterému je vedou dobrým příkladem i slovem víry.
Uchovávajíc neporušenou víru stojí u vchodu do mého chrámu, tu já budu v nich a oni ve mně. Přistoupí k mému oltáři, v mém těle a krvi zakusí duchovní slast a zatouží být se mnou jedno srdce, jedno tělo a jedna vůle. Tu já, pravý Bůh a pravý člověk, mocný v nebi i na zemi, budu třetí s …More
Irbis, to je kraaasne
,,Zasedmé touží rodit děti Bohu, ke kterému je vedou dobrým příkladem i slovem víry.
Uchovávajíc neporušenou víru stojí u vchodu do mého chrámu, tu já budu v nich a oni ve mně. Přistoupí k mému oltáři, v mém těle a krvi zakusí duchovní slast a zatouží být se mnou jedno srdce, jedno tělo a jedna vůle. Tu já, pravý Bůh a pravý člověk, mocný v nebi i na zemi, budu třetí s nimi a naplním jejich srdce. A tak, zatímco manželé světa a těla započnou chuť manželství v chtíči jako zvířata a hůře než ta, takoví manželé ducha započnou v milosti a bázni Boží, netoužíc líbit se nikomu, než mě."

az prilis idealne a v dnesnych casoch skoro nemozne... trochu ma zaujali tie slova,,Uchovávajíc neporušenou víru stojí u vchodu do mého chrámu, tu já budu v nich a oni ve mně."

asi su obrazne , asi je to Chram vo vnutri v nas...inac by postavit sa umyselne daleko od oltara bolo podla tohoto spovedneho zrkadla
www.farnostciernybalog.wbl.sk/Spovedne-zrkadlo.html

hriechom ,,úmyselne som sa postavil ďaleko od oltára."
pimienka
Peter Skala
Ale ved on bol nasim biskupom trnom v oku...odvolanie bolo na zaklade obvinenia ze Bezak je zastanca homosexualov... skutocna pricina ze odhalil Sokolove nepoctivosti sa zakryla znemoznenim jeho osoby akymsi osocovanim...

a velmi prinajmensom zvlastne je ako sa ho zastavaju ceski biskupi...
www.aktuality.sk/…/kauza-bezak-ces…

Vinu na tom však nemá R. Bezák, ani tí, ktorí…More
Peter Skala
Ale ved on bol nasim biskupom trnom v oku...odvolanie bolo na zaklade obvinenia ze Bezak je zastanca homosexualov... skutocna pricina ze odhalil Sokolove nepoctivosti sa zakryla znemoznenim jeho osoby akymsi osocovanim...

a velmi prinajmensom zvlastne je ako sa ho zastavaju ceski biskupi...
www.aktuality.sk/…/kauza-bezak-ces…

Vinu na tom však nemá R. Bezák, ani tí, ktorí úprimne hľadali pravdu a spravodlivosť. Najväčším vinníkom nie sú ani ľudia ako Kusý. Pre nich platí skôr biblické "odpusťte im, lebo nevedia čo činia", aj keď za úmyselné zavádzanie a nespravodlivosť nesie morálnu zodpovednosť každý. Nie je ani vo Vatikáne. ako tvrdí Kusý, aj keď tam asi zle vyhodnotili situáciu v jednej z vyše 500 katolíckych diecéz. Hlavnú vinu majú tí, ktorí odvolanie arcibiskupa iniciovali zo Slovenska. To možno zodpovedne povedať po tom, keď aj kardinál D. Duka potvrdil, že Bezák nebol odvolaný pre osobné morálne zlyhanie, a zjavne nie ani pre zlé učenie či iné rozkoľníctvo, čo potvrdzuje aj nespokojnosť M. Kusého. Ani pri riadení diecézy nespravil žiadne chyby, ktoré by boli výrazne väčšie než nedokonalosti iných neodvolaných biskupov. Logicky z toho vyplýva, že iniciátorom odvolania R. Bezáka sú pravdepodobne staré komunisticko-eštebácke a/alebo cirkevno-nacionalistické štruktúry, alebo Bezák prekážal nejakým kšeftom. Skutočným tuctovým prípadom slovenskej reality, ktorý je ovocím politiky hrubých čiar za totalitnou minulosťou, je práve prelínanie a kombinovanie týchto starých štruktúr s nečestným podnikaním. Cirkev by však nemala kopírovať politickú prax hrubých čiar za minulosťou, ale byť príkladom v úsilí o oslobodzujúcu pravdu a spravodlivosť, ktorá má ku kresťanskej láske omnoho bližšie ako hrubé čiary.
www.postoy.sk/content/m-kusy-o-r-beza…

areopag.sk/viewtopic.php

jurašek likes this.
Peter(skala)
Pimienka:
nemozu sa mylit aj s odsudenim ,,baranka Bezaka!?!,,


..ale ved nie biskupi SK odvolali Mons.Bezáka ale pápež Benedikt XVI.
Peter(skala)
Parez
akové dogma jsem v přehledu dogmat nenašel...

***

To maju odkiaľ, že toto všetko su dogmy?
One more comment from Peter(skala)
Peter(skala)
pimienka 12.3.2014 17:23:40
"Môže žena užívať "antikoncepčné lieky",ked nemala a ani nemá pohlavný styk?


zo zdravotnych dovodov tusim aj katolicka cirkev dovoluje samozrejme iba ak v manzelstve je dohodnuta uplna zdrzanlivost a slobodna zena uplne ma dovolene ak zije ,,celibat!" a ma zdravotne problemy...

a takisto bol pripad kedy ,,manzel darebak a zena v ohrozeni!...knaz dovolil …More
pimienka 12.3.2014 17:23:40
"Môže žena užívať "antikoncepčné lieky",ked nemala a ani nemá pohlavný styk?


zo zdravotnych dovodov tusim aj katolicka cirkev dovoluje samozrejme iba ak v manzelstve je dohodnuta uplna zdrzanlivost a slobodna zena uplne ma dovolene ak zije ,,celibat!" a ma zdravotne problemy...

a takisto bol pripad kedy ,,manzel darebak a zena v ohrozeni!...knaz dovolil prezervativ...

protestant neprotestant vsetci sme hriesni a katolici malo pozname Sv pismo zial...

***

Pimienka
..to bol chyták

Tzv."antikoncepční lieky" neexistuju a to podobne ako neexistuje "umele prerušenie tehotestva", ale iba "ukončenie tehotenstva".

Ako píšeš, tak ide o neznalosť ako Písma, tak aj učenia Cirkvi.
Preto som napísal, že to je otázka nie len pre protestantov, ale aj katolíkov, aby sa ukazalo zmyšľanie ich srdc, či naozaj uznávaju to, čo vyznávaju, alebo len parafrazuju.
pařez
Peter(skala) 12.3.2014 02:06:13

"...Zaujímalo by ma ešte, či poznáš taký dokument, kde by bolo napísané, že Sväté Písmo (Biblia) je Božie Slovo, ale predtým je napísané, že tomu máme veriť ako Bohom zjavenu pravdu alebo ako píšeš, že by sme tomu mali veriť ako záväzné učenie Cirkvi, či neomylnu pravdu, článok viery a pod."

Takové dogma jsem v přehledu dogmat nenašel...
Irbis
pimienka 12.3.2014 16:32:58
...
v Biblii su moesta kde je jasne ze Boh pozehnava ludi detmi a ze dieta je dar...

ako clovek/dieta milovaneho OTCA teda nemozem planovat ze dostanem dar kedy ja budem chciet....
__________
Přesně tak, dítě je velký Boží dar a přináší mnoho požehnání.
Je to krásně vidět všude kolem: jsou rodiny, které jsou dobře zabezpečené po finanční stránce, ale mají maximálně …More
pimienka 12.3.2014 16:32:58
...
v Biblii su moesta kde je jasne ze Boh pozehnava ludi detmi a ze dieta je dar...

ako clovek/dieta milovaneho OTCA teda nemozem planovat ze dostanem dar kedy ja budem chciet....
__________
Přesně tak, dítě je velký Boží dar a přináší mnoho požehnání.
Je to krásně vidět všude kolem: jsou rodiny, které jsou dobře zabezpečené po finanční stránce, ale mají maximálně 2-3 děti. A jejich rodiný život není zrovna ideální.
A pak jsou rodiny se 4 a více dětmi, které ani nemají tak dobré finanční zabezpečení, někdy jsou na tom dost špatně. A přece jen - Pán Bůh jim posílá na pomoc tolik lidí z okolí, žehná jim a jsou mnohem šťastnější.
Schválně to porovnejte, jestli máte takovou možnost ve svém okolí.

A ještě o tom manželství, když tu byla na toto téma řeč:
Proroctví a Zjevení Svaté Brigity Švédské
Lidé této doby vstupují do manželství ze sedmera důvodů

Pán Ježiš Svaté Brigity Švédské: Nicméně lidé této doby vstupují do manželství ze sedmera důvodů. Zaprvé pro krásu těla a tváře, zadruhé pro majetek, zatřetí pro oplzlou rozkoš, začtvrté pro nestřídmé hostiny a družení s přáteli, zapáté kvůli pyšné zálibě v odívání a společenských poctách, zašesté, aby na svět přivedli děti nikoli ke službě Bohu a dobrým věcem, ale, jako dědice, pro svou hrdost a lakomství, zasedmé pro žádost chtíče jako nemoudrá zvířata. Tak přijdou ke kostelu, jejich úmysl i myšlenky jsou mi protivné, neboť své vůli, směřující k radostem světa, dávají přednost před mou.
Kdyby jejich úmysl směřoval ke mně a kdyby do mých rukou svěřili svou vůli, tehdy bych byl třetí s nimi.
Ale takto, protože mají ve svých srdcích žádostivost raději než mou lásku, nebudu s nimi. Jdou k mému oltáři a slyší, že budou jedno srdce a jedna duše, ale moje srdce je opouští, protože nehledají vroucnost z mého srdce a neznají chuť těla mého.
Tedy takoví lidé se berou bez pouta a jednoty Boha Otce, bez lásky Synovy i útěchy Ducha Svatého.
Když přijdou k loži, můj Duch je opouští a přichází duch nečistoty, protože k sobě přistupují z chtíče a nepomyslí na nic jiného.
Avšak může s nimi stále být moje milosrdenství, obráti-li se jen. Protože s láskou tvořím a vkládám živou duši do jejich sémě.
Třebaže jsou zlí, dovoluji jim někdy povít dobré děti. Obecně ale od zlých bývají zlé děti, protože děti špatnost rodičů napodobují, nakolik mohou, a kdyby jim moje trpělivost dovolila, více by napodobovali.
Takoví manželé neuzří nikdy mou tvář, pokud se neobrátí k pokání.
Není totiž takový hřích, aby nemohl být smyt pokáním.
Ovšem učiním duchovním manželstvím takové, které je zaměřeno k Bohu v čistotě duše a těla. Jest v něm sedmero dober, opačných zmíněným zlům. V něm není žádosti tělesné krásy, ale radost z milosti Boží.
Za druhé, není v něm ani lakomství, touha shromažďovat nadměrný majetek. - Žiarlivosť a jej dosah
Za třetí se tací vyhýbají oplzlým řečem i činům.
Za čtvrté se nestarají o hodování s přáteli, sám jsem jim totiž tím, koho milují a po kom touží.
Za páté usilují o zachování vnitřní pokory v srdci i vnější v oděvu.
Za šesté mají úmysl vyvarovat se zaslepení chtíčem.
Zasedmé touží rodit děti Bohu, ke kterému je vedou dobrým příkladem i slovem víry.
Uchovávajíc neporušenou víru stojí u vchodu do mého chrámu, tu já budu v nich a oni ve mně. Přistoupí k mému oltáři, v mém těle a krvi zakusí duchovní slast a zatouží být se mnou jedno srdce, jedno tělo a jedna vůle. Tu já, pravý Bůh a pravý člověk, mocný v nebi i na zemi, budu třetí s nimi a naplním jejich srdce. A tak, zatímco manželé světa a těla započnou chuť manželství v chtíči jako zvířata a hůře než ta, takoví manželé ducha započnou v milosti a bázni Boží, netoužíc líbit se nikomu, než mě.
Zlý duch naplní ty první a ponouká je k zalíbení v těle, tam není nic, než páchnoucí hniloba, ale tito budou naplněni mým Duchem a vzníceni ohněm mé milosti, jež je nikdy nezklame.
Jsem jeden Bůh ve třech osobách, v jedné podstatě s Otcem a Duchem Svatým.Jako nelze oddělit Otce od Syna, či Ducha Svatého od obou, jako nelze oddělit žár od ohně, taktéž nelze takové duchovní manžely ode mě oddělit, neboť jsem třetí s nimi.
Mé tělo bylo jedno raněno v mém umučení a zemřelo, ale nikdy více nebude raněno ani nezemře. Stejně tak ti ode mě nikdy neumřou, kteří jsou ke mně připojeni vírou pravou a vůlí dokonalou, neboť kdekoliv stojí, sedí, či kamkoliv kráčí, jsem třetí s nimi.“
pimienka
Modlitba za duchovných otcov

Pane Ježišu, večný veľkňaz,

zachovaj svojich kňazov v ochrane Tvojho najsvätejšieho Srdca.

Zachovaj bez poškvrny ich posvätené ruky,

ktoré sa denne dotýkajú Tvojho najsvätejšieho Tela.

Zachovaj bez poškvrny ich pery,

ktoré sú zvlažované Tvojou predrahou Krvou.

Zachovaj ich čisté srdcia,

do ktorých bola vtlačená pečať Tvojho svätého kňazstva.

Daj im moc, aby …
More
Modlitba za duchovných otcov

Pane Ježišu, večný veľkňaz,

zachovaj svojich kňazov v ochrane Tvojho najsvätejšieho Srdca.

Zachovaj bez poškvrny ich posvätené ruky,

ktoré sa denne dotýkajú Tvojho najsvätejšieho Tela.

Zachovaj bez poškvrny ich pery,

ktoré sú zvlažované Tvojou predrahou Krvou.

Zachovaj ich čisté srdcia,

do ktorých bola vtlačená pečať Tvojho svätého kňazstva.

Daj im moc, aby premieňali naše srdcia,

ako premieňajú chlieb a víno.

Žehnaj ich prácu, aby prinášala hojný úžitok

a udeľ im korunu večnej slávy.

Amen


pimienka
Kuffa to co robii srholec robi vo vacsej miere a jeho si do tv nevolaju ako na zavolanie
pouvazujme preco asi je totiz verny RKC !!!


Mike ja suhlasim ale aj tu ludia pisu ze Kuffa hlasa new age...tak kusok pravdy asi tam bude ci???Bez vetra sa ani listok nepohne...

a co sa vernosti cirkvi tyka ak slepy vedie slepeho komu mame byt verni??

Konferencia biskupov slovenska vydala kontroverzne …More
Kuffa to co robii srholec robi vo vacsej miere a jeho si do tv nevolaju ako na zavolanie
pouvazujme preco asi je totiz verny RKC !!!


Mike ja suhlasim ale aj tu ludia pisu ze Kuffa hlasa new age...tak kusok pravdy asi tam bude ci???Bez vetra sa ani listok nepohne...

a co sa vernosti cirkvi tyka ak slepy vedie slepeho komu mame byt verni??

Konferencia biskupov slovenska vydala kontroverzne vyjadrenia napr. k povinnemu ockovaniu ak pouzivaniu homeopatie ....absolutne proti Sv.pismu a proti KKC...
vakciny na Slovensku su potratove a Slovenska homeopaticka spolocnost JE new age..ved samotna metoda homeopatie je magia...
nemozu sa mylit aj s odsudenim ,,baranka Bezaka!?!,,

jasne budme im poslusni..ved su nasi biskupi...ale slepa poslusnost je spoluucast na zle...

Kuffa , Bezak a Srholec su ta ista kapitola...iba otazka casu kedy sa biskupi postavia aj proti Kuffovi...
One more comment from pimienka
pimienka
"Môže žena užívať "antikoncepčné lieky",ked nemala a ani nemá pohlavný styk?


zo zdravotnych dovodov tusim aj katolicka cirkev dovoluje samozrejme iba ak v manzelstve je dohodnuta uplna zdrzanlivost a slobodna zena uplne ma dovolene ak zije ,,celibat!" a ma zdravotne problemy...

a takisto bol pripad kedy ,,manzel darebak a zena v ohrozeni!...knaz dovolil prezervativ...

protestant …More
"Môže žena užívať "antikoncepčné lieky",ked nemala a ani nemá pohlavný styk?


zo zdravotnych dovodov tusim aj katolicka cirkev dovoluje samozrejme iba ak v manzelstve je dohodnuta uplna zdrzanlivost a slobodna zena uplne ma dovolene ak zije ,,celibat!" a ma zdravotne problemy...

a takisto bol pripad kedy ,,manzel darebak a zena v ohrozeni!...knaz dovolil prezervativ...

protestant neprotestant vsetci sme hriesni a katolici malo pozname Sv pismo zial...
Peter(skala)
pimienka 12.3.2014 16:38:13

to je trochu tvrdsia kava uznat ze aj Srholec sa ho zastal a tvrdo zaburacal,,slovenska cirkev je posledna basta stb"

Tvrdá káva
hriechyokultizmus.wordpress.com/2013/04/07/kauza-anton-srholec/
Peter(skala)
Pimienka
ak chceš zistiť, či protestant alebo katolík naozaj príjma učenie Svätého Písma, tak mu polož otázku na telo (skuška správnosti:)

"Príjmaš učenie Biblie, že počatý život nemôžeš zabiť?"
- ak ti povie, že áno, to ešte neznamená že skutočne príjma Božie slovo

Potom sa ho opýtaj:

"Môže žena užívať "antikoncepčné lieky",ked nemala a ani nemá pohlavný styk?
pimienka
Mike

,,kto chodil vyplakavat do satanskych medii ako sa mu krivdi kaddafi asi nie
toto vyvrcholenie ide na bezakovu hlavu"


ano aj takto to mozme vnimat ale mozno sa stal obetou medii...nevidime do jeho vnutra..posobilo to pysne a ociernil svoju matku Cirkev, svojho spolubrata Sokola... ale co ak arcibiskup Bezak toto nechcel ???...Mons Zvolensky predsa tvrdil ze Bezakom sa mala cirkev ocistit.…More
Mike

,,kto chodil vyplakavat do satanskych medii ako sa mu krivdi kaddafi asi nie
toto vyvrcholenie ide na bezakovu hlavu"


ano aj takto to mozme vnimat ale mozno sa stal obetou medii...nevidime do jeho vnutra..posobilo to pysne a ociernil svoju matku Cirkev, svojho spolubrata Sokola... ale co ak arcibiskup Bezak toto nechcel ???...Mons Zvolensky predsa tvrdil ze Bezakom sa mala cirkev ocistit...

mozno v konecnom dosledku jej aj pomohol...

to je trochu tvrdsia kava uznat ze aj Srholec sa ho zastal a tvrdo zaburacal,,slovenska cirkev je posledna basta stb"

veci nie su ciernobiele totiz....

aj v tomto videu maju chybu a hriech utociaci ludia ale knaz ktory zmenil intenciu sv omse bol povodcom tohoto pohorsenia...NEMYSLITE????

je napisane ,,Beda tomu z koho pohorsenie pochadza"
pimienka
Peter,,,,
ked chceme pochopiť učenie Cirkvi o PPR, nemôžeme hned povedať ako sa Cirkev mýli, ked schvaľuje PPR, ale najprv hladať dôvody.""

....tak aj protestanti maju dovod mylit sa ci???

pises este
,,,,Ináč povedané:
pokiaľ sa to netýka ich života a smrti, tak s tým nemaju problém, ale akonáhle im chceš siahnuť na život, tak už maju problém.

Lenže byť kresťanom-verným Božím dieťaťom , to preds…
More
Peter,,,,
ked chceme pochopiť učenie Cirkvi o PPR, nemôžeme hned povedať ako sa Cirkev mýli, ked schvaľuje PPR, ale najprv hladať dôvody.""

....tak aj protestanti maju dovod mylit sa ci???

pises este
,,,,Ináč povedané:
pokiaľ sa to netýka ich života a smrti, tak s tým nemaju problém, ale akonáhle im chceš siahnuť na život, tak už maju problém.

Lenže byť kresťanom-verným Božím dieťaťom , to predsa nie je o tom, že verím, ked mi je dobre a ked príde skuška, tak vtedy bokom všetky prikázania. Prave naopak!

""
no mne prave protestantka citatmi z Biblie a svojim prikladom ukazala ze otvorenost pre zivot aj v case ohrozenia zivota je Bozi plan s ludmi a nie to co pise encklika humanae vitae...
v Biblii su moesta kde je jasne ze Boh pozehnava ludi detmi a ze dieta je dar...

ako clovek/dieta milovaneho OTCA teda nemozem planovat ze dostanem dar kedy ja budem chciet....

..byt otvoreni zivotu aj v krusnych casoch to je .co normalne ludia odsudzuju...nie je tocisto katolicka zalezitost....asi ich poznas vela tych protestantov ked takto globalne o nich pises
...asi mozes toto tvrdit

ja teda z mojho katolickeho prostredia nepoznam takmer nikoho kto by nebral hak alebo neschvaloval sterilizaciu...takze ludia su rozni a my mozme pisat len z vlastnych skusenosti..inak krivo obvinujeme....protestant moze byt spaseni skor ako katolik , len pre to ze doveruje svatemu pismu...nebojme sa o nich ale o seba

citala som tu encyklikuCasti Conubii Pia XII
a dost dobre rozumiet ze nie je proti ,,zdrzanlivosti"

ale

,,,,Aby sme však prikročili, ctihodní bratia, k prejednaniu jednotlivostí, ktoré odporujú rôznemu dobru manželskému, predovšetkým prehovoríme o dieťati, ktoré sa mnohí odvažujú pomenovať ťarchou stavu manželského a tvrdia, že mu manželia musia bedlivé vyhýbať, nie síce čestnou zdržanlivosťou, ktorá je so súhlasom oboch stránok i v manželstve dovolená, ale porušovaním prírodného deju. Túto zločinnú voľnosť si niektorí preto privlastňujú, lebo zo strachu pred starostami o dieťa, túžia iba svoj pud ukojiť, bez akejkoľvek protiváhy; iní zase uvádzajú na svoju obranu nemožnosť zdržanlivosti a neprípustnosť dieťaťa pre prekážky vyskytujúce sa alebo u nich samých alebo v osobe matky, alebo v hmotnom položení rodiny.
Ale nijaký dôvod, ani ten najzávažnejší nemôže spôsobiť, aby to, čo už svojou vnútornou povahou odporuje prírode, bolo s ňou porovnateľné a čestné. Keďže je teda manželský akt svojou vlastnou povahou určený k splodeniu dieťaťa, tí ktorí ho vykonávajú a umele sa snažia zabrániť tomuto prirodzenému následku, prehrešujú sa proti prírode a páchajú hanebný a vnútorne nečestný skutok.
Nie div preto, že Velebnosť Božia i podľa Písma svätého má v nenávisti takýto hanebný skutok a svojho času postihol vinníka i trestom smrti, čo spomína i sv. Augustín: „Nedovolene a hanebne sa koná i so zákonnou manželkou, keď sa prekáža počatiu dieťaťa. Toto činil Onan, syn Judov a zabil ho preto Boh.“[45]
Slávnostné odsúdenie
28. Keďže sa teda mnohí zjavne odkloňujú od kresťanského učenia, od počiatku vyznávaného a nikdy nemeneného a v prítomnej dobe si zaumienili prehlásiť iné, cirkev katolícka, ktorú Boh poveril vyučovať a chránil čistotu a počestnosť mravov uprostred panujúcej skazenosti mravov, aby zachráni čistotu stavu manželského pred toľkými hanebnosťami, na znak svojho Božského poslania skrze naše slovo slávnostne ustanovuje a znova vynáša výrok: že akékoľvek užívanie manželstva, pri ktorom sa manželský akt zlobou ľudskou pozbavuje svojej prirodzenej plodivej sily, odporuje zákonu Božiemu i prírode, a kto sa opováži takýmto skutkom previniť, spácha ťažký hriech.

""
dielnasj.blogspot.sk/p/casti-connubii-…
Peter(skala)
Pimienka
cize do II koncilu boli prorodzene metody zakazane...


Odkiaľ máš toto?
Peter(skala)
Pimienka

Máš pravdu, že protestanti sa odvolavaju na biblické Slovo,ktoré si uviedla, takže sa zdá ako su verní Bohu a napokon, že nemaju problém s antikoncepciou, čiže ju odmietaju doslovne

Ale oni ten problem maju a to podobne ako niektorí katolíci, že na jednej strane tvrdia: Stop antikoncepcii a na druhej strane: ÁNO - vprípade ohrozenia života ženy

Ani jedni ani druhý nepocho…More
Pimienka

Máš pravdu, že protestanti sa odvolavaju na biblické Slovo,ktoré si uviedla, takže sa zdá ako su verní Bohu a napokon, že nemaju problém s antikoncepciou, čiže ju odmietaju doslovne

Ale oni ten problem maju a to podobne ako niektorí katolíci, že na jednej strane tvrdia: Stop antikoncepcii a na druhej strane: ÁNO - vprípade ohrozenia života ženy

Ani jedni ani druhý nepochopili ako Božie Slovo, tak ani učenie Cirkvi o vražde nevinného (dieťaťa), takže ked ich vyskušaš otázkami na telo, zistíš že v skutočnosti antikoncepciu využívaju kedy sa im hodí.

Ináč povedané:pokiaľ sa to netýka ich života a smrti, tak s tým nemaju problém, ale akonáhle im chceš siahnuť na život, tak už maju problém.

Lenže byť kresťanom-verným Božím dieťaťom , to predsa nie je o tom, že verím, ked mi je dobre a ked príde skuška, tak vtedy bokom všetky prikázania. Prave naopak!

A čo satýka PPR
Vieš, predsa že existuje aj všedný hriech a tak, ked chceme pochopiť učenie Cirkvi o PPR, nemôžeme hned povedať ako sa Cirkev mýli, ked schvaľuje PPR, ale najprv hladať dôvody.
pimienka
In the case of Bezak, the major issue is rumored to be his audacity in investigating the alleged criminal financial accounting practices of his reactionary predecessor, Archbishop Sokol. Just like with Bishop Morris, the Vatican came under a great deal of criticism for the way the firing of Arcbishop Bezak was handled...as in no explanation. In response to the heat, the Vatican released the …More
In the case of Bezak, the major issue is rumored to be his audacity in investigating the alleged criminal financial accounting practices of his reactionary predecessor, Archbishop Sokol. Just like with Bishop Morris, the Vatican came under a great deal of criticism for the way the firing of Arcbishop Bezak was handled...as in no explanation. In response to the heat, the Vatican released the following statement as reported on Vatican Insider:
The Nunciature of the Holy See in Slovakia has sent a communiqué clarifying the phases which formally led the Holy See to remove the prelate from his post
Vatican Insider staff - Rome - 7/11/2012After the numerous reports sent by priests and faithful to the Holy See regarding the pastoral situation in the Archdiocese of Trnava, the Vatican Secretary of State authorised the Congregation for the clergy to carry out an apostolic visit to the Church to verify the complaints,” the communiqué states. (Like with Bishop Morris the Vatican doesn't define the nature of the complaints, nor identify any accusers.)

The visit took place between 22 January and 1 February 2012, under the guidance of the Bishop of Litoměřice (Czech Republic), Mgr. Jan Baxant and the results sent to the Congregation for the clergy to be examined by the relevant authorities. The Congregation for Bishops then informed Mgr. Bezak of the main issues that brought to light in relation to him and his pastoral work. It also asked the bishop to look into what was said about him and explain his position. (Again, neither the original complaints nor complainants were ever made available to Archbishop Bezak. For all he knows, like in the Morris case this investigation may be nothing more than a charade designed to provide cover for a decision already taken.)

Upon careful reflection, the Holy Father decided to ask Bezak to resign from his post in the Archdiocese of Trnava. When the bishop refused to leave, the Holy Father dismissed him and published the decision on 2 July 2012. (This is precisely the Bishop Morris story. No appeal, no process for defending himself, no real information given for his dismissal.)

The Holy See was “deeply saddened” by the fact that Mgr. Bezak spread the news prematurely, breaking “papal secrecy”. The Apostolic Nunciature invited faithful in Slovakia to “accept the Holy Father’s decision in good will and in the spirit of faith,” expressing the hope that “the unity of the Church in the country would be strengthened.”
enlightenedcatholicism-colkoch.blogspot.sk/…/what-is-really-…

THE BISHOPS of Bohemia and Moravia during their visit to Rome between February 11-17 asked Pope Francis to meet with former archbishop of Trnava Róbert Bezák, the bishop of Ostrava-Opava František Václav Lobkowicz Opraem said in an interview with the Czech Christian television channel Noe, as reported by the TASR newswire.
Bezák was officially removed as archbishop on July 2, 2012, upon publication of an announcement in L’Osservatore Romano, the official daily newspaper of the Vatican. The Conference of Slovak Bishops (KBS) followed with a short statement: “Based on an apostolic visitation which took place between January 22 and February 1, 2012, the Holy Father recalled Róbert Bezák from pastoral management of the Trnava Archdiocese. We accept the decision of the Holy Father in the spirit of faith and filial obedience and we are asking for blessings for the Church in Slovakia.” Both the Vatican and the Slovak bishops refused to explain the reasons for the decision and Bezák was forbidden from discussing the issue publicly.

His case stirred wide public and media attention. At the end of 2013 Bezák moved to Italy.

"The Holy Father is aware of the issue. It was obvious from his response that this case is not unknown to him," said Lobkowicz in the interview, as quoted by TASR, adding that he hopes the case will move forward. "I personally have to say again that I don't know why Róbert Bezák was removed."
"The Slovak Bishops Conference doesn't interfere in either the appointment or removal of bishops," said Slovak Bishops Conference spokesman Jozef Kováčik

spectator.sme.sk/…/czech_bishops_a…
pimienka
Čo si katolícke ženy myslia o viere, svedomí a antikoncepcii.
Majú tieto mamy jasnú predstavu o učení cirkvi v otázke plánovaného rodičovstva? Po štyroch desaťročiach nesúhlasu by bolo prekvapujúce, keby mali. Sú učeniu viac otvorené, ak je prezentované praktizujúcim katolíkom? Aké sú dôvody ich odmietania a čo by o tom chceli vedieť viac?
Katolíckych žien sa doteraz v rámci prieskumov vždy pýtal…More
Čo si katolícke ženy myslia o viere, svedomí a antikoncepcii.
Majú tieto mamy jasnú predstavu o učení cirkvi v otázke plánovaného rodičovstva? Po štyroch desaťročiach nesúhlasu by bolo prekvapujúce, keby mali. Sú učeniu viac otvorené, ak je prezentované praktizujúcim katolíkom? Aké sú dôvody ich odmietania a čo by o tom chceli vedieť viac?
Katolíckych žien sa doteraz v rámci prieskumov vždy pýtali, či „vôbec niekedy“ použili antikoncepciu. Nikto sa tých, ktoré praktizujú svoju vieru, ale nie učenie o plánovanom rodičovstve nepýtal „Prečo?“ pýtajú sa autorky štúdie, právnička Mary Rice Hassonová, členka Programu katolíckych štúdií v Centre pre etiku a verejnú politiku vo Washingtone, D. C. a riaditeľka projektu o ženách, viere a kultúre a Michele M. Hillová, katolíčka z Baltimoru a spoluriaditeľka projektu.
Národný prieskum o ženách, ktoré chodia do kostola
Aby bolo možné zistiť odpoveď na danú otázku, v júni a júli minulého roka prebehol národný online prieskum katolíckych žien vo veku 18 – 54 rokov, ktoré chodia do kostola. Uskutočnila ho spoločnosť zaoberajúca sa prieskumami WomanTrend a. s. (Autori tvrdia, že toto je len predbežná správa, keďže ďalšie odpovede sa očakávajú od cieľových skupín a na základe prebiehajúcich hĺbkových rozhovorov so 100 ženami.) Zo vzorky 824 žien polovica navštevuje kostol aspoň raz týždenne, zatiaľ čo druhá polovica menej ako raz týždenne, ale aspoň niekoľkokrát ročne.
Odpovede potvrdzujú, že katolíčky, ktoré chodia nepravidelne do kostola, boli oveľa viac ovplyvnené populárnou kultúrou, než katolíckym učením o sexe a reprodukcii. Celkových 85% všetkých žien je presvedčených, že môžu byť „dobrými katolíčkami“, aj keď neakceptujú celé učenie, vrátane 37%, ktoré ho úplne odmietajú.
Výsledky, samozrejme, vyzerajú lepšie u žien, ktoré pravidelne chodia na omšu. Medzi mladými ženami (18 – 34 rokov), ktoré chodia na omšu každý týždeň, učenie cirkvi úplne akceptuje 27% a medzi tými, kde sa obaja manželia aspoň raz týždenne zúčastňujú svätej omše a za posledný rok boli na spoveď, počet rastie na 37%. Len 24% žien, ktoré chodia na svätú omšu každý týždeň, úplne odmieta učenie o antikoncepcii a u tých, ktoré boli na spovedi, počet klesá na 12%.
Dokonca aj medzi nesúhlasnou väčšinou sa nájdu takí, ktorí sú otvorení cirkevnému odkazu v tejto otázke. Hassonová a Hillová zdôrazňujú, že asi tretina žien chybne verí, že cirkev im dáva právo, aby sa samé rozhodli o tom, ktorá z metód plánovaného rodičovstva je morálne prijateľná. Mnohé autoritu cirkvi neodmietajú.

www.lifenews.sk/content/pre%C4%8Do-kato…
2 more comments from pimienka
pimienka
Peter Skala
,,,,Parez
Vieš aký maju problém protestanti a jehovisti s učením o antikoncepcii ?


..že pokiaľ nie je doslovne napísané v Biblii o antikoncepcii, tak je na slobodnej vôli človeka ako sa rozhodne ju užívať
""""
no prave ze omyl Peter, to prave od protestantov sa musime ucit...oni poznaju pismo a v pisme je jasne z pribehu Rachel ked nemohla pocat ze Boh otvara lono zeny a jedine On …More
Peter Skala
,,,,Parez
Vieš aký maju problém protestanti a jehovisti s učením o antikoncepcii ?


..že pokiaľ nie je doslovne napísané v Biblii o antikoncepcii, tak je na slobodnej vôli človeka ako sa rozhodne ju užívať
""""
no prave ze omyl Peter, to prave od protestantov sa musime ucit...oni poznaju pismo a v pisme je jasne z pribehu Rachel ked nemohla pocat ze Boh otvara lono zeny a jedine On ho moze zatvorit...
Gn 30
1 Keď Ráchel videla, že ona nerodí Jakubovi, žiarlila na svoju sestru a hovorila Jakubovi: "Daj mi deti! Ak nie, tak zomriem!" 2 Jakub sa namrzel na Ráchel a povedal jej: "Vari som ja na mieste Boha, ktorý ti odoprel plod života?
"

takisto ze antikoncepcia sa Bohu nepaci a Onan bol za to zahubeny

Gn 38
9 Keďže Onan vedel, že potomstvo nebude jeho, kedykoľvek obcoval so ženou svojho brata, zakaždým vylieval semeno na zem, len aby neposkytol potomstvo svojmu bratovi. 10 Pánovi sa však znepáčilo čo robil, a dal zomrieť aj jemu.


kym katolicke ucenie podla Pavla VI tvrdi v encyklike Humanae vitae tvrdi cosi ako
,,,,
II. vatikánsky koncil označil manželov ako „rovnako spolupracujúcich“ so stvoriteľskou Božou láskou a „rovnako za interpretov tejto lásky“. Slovo „rovnako“ sa snaží poukázať na ohraničené možnosti človeka rozumieť plánom Božím. Takto sa manželom ponecháva právo rozhodnutia pri „spoločnom uvážení“ či chcú počať dieťa a aký časový odstup by mal existovať medzi nimi počatými deťmi.[1] Koncil takto definoval dôležité kritérium vo vzťahu k zodpovednému rodičovstvu: neexistuje skutočné protirečenie medzi Božími zákonmi v súvislosti s prenášaním života a tým, čo slúži skutočnej manželskej láske. Takto zodpovedné rodičovstvo manželskej láske slúži a nie škodí.[2]
Podstatné skutočnosti manželstva, ktoré sú zhodné s jeho cieľmi, sú spoločenstvo v láske a ochota prijať a vychovávať deti.[3] Podobné ciele má aj manželská sexualita – prvým je vyjadrenie vzájomnej lásky manželov (spojivý cieľ) a druhým je prenášanie života (plodivý cieľ)[4]. Tieto ciele sú zapísané v prirodzenosti sexuality, a nie je ich možné od seba oddeliť.[5]
""""

co je prinajmensom protirecive kedze Boh je Panom zivota , my ho nemame pravo planovat iba byt otvoreny pren v manzelstve...je to zmluva medzi manzelmi a Bohom ...dokonca isty knaz tvrdi ze manzelstvo je uplne az ked je uplny ukon...az vtedy je zmluva platna...teda ako navrh ako sa to da su tu slova Pavlova apostola

1Kor , 7
2 Ale vzhľadom na nebezpečenstvo smilstva nech má každý svoju ženu a každá nech má svojho muža. 3 Muž nech plní povinnosť voči manželke a podobne aj manželka voči mužovi. 4 Žena nemá moc nad svojím telom, ale muž; podobne ani muž nemá moc nad svojím telom, ale žena. 5 Neodopierajte si jeden druhému, iba ak na čas so vzájomným súhlasom, aby ste sa mohli venovať modlitbe, a opäť buďte spolu, aby vás satan nepokúšal pre vašu nezdržanlivosť. 6 No toto hovorím ako dovolenie, nie ako príkaz.


cize do II koncilu boli prorodzene metody zakazane...a potom Duch svaty zasiahol lebo ludia nezili sviatostne...zo strachu ze budu mat vela deti...
a teraz niektori si to vysvetluju tak ze ak cirkev povolila PPR{prirodzene planovanie rodicovstva} mozno raz dovoli aj umelu antikoncepciu...
nasa ludska vypocitavost a hlupost alebo nevedomost???
pimienka
no nemam pocit zeby toto malo do cinenia s Bezakom alebo ze on by bol za to zodpovedny....myslim ze napriek chybam ktore spravil je arcibiskup Robert Bezak nevinny a ze mlcat ked sa deje krivda je zle...tak ludia sa snazia branit ho , zial ich prostredok je takisto zly, utok na knaza zneuctenie v kostole ..pohorsenie...ucel ako obhajoba nevinneho by bol v poriadku..zial nesvati …More
no nemam pocit zeby toto malo do cinenia s Bezakom alebo ze on by bol za to zodpovedny....myslim ze napriek chybam ktore spravil je arcibiskup Robert Bezak nevinny a ze mlcat ked sa deje krivda je zle...tak ludia sa snazia branit ho , zial ich prostredok je takisto zly, utok na knaza zneuctenie v kostole ..pohorsenie...ucel ako obhajoba nevinneho by bol v poriadku..zial nesvati prostredky....toto naozaj NIE...

Takisto by som povedala ze obvinovat Roberta Bezaka ze toto je jeho ovocie je pekne farizejstvo...tak ako Jezis neschvaluje kriziacke vypravy ani krutosti kvoli Sv.pismu a jeho hanobenie sektami...toto je podobny pripad....Bezakovo meno je v tomto zneuizite , je iba obetou, drahi bratia a sestry

zasa nejake namietky na islam aky je zly????ach chlapci vy sa nepolepsite...pozrite sa natoto

V roku 1983

prišiel z obyčajnej zvedavosti do Myrninho domu moslimský výtvarník, horlivý komunista a propagátor marxizmu Samir Younes. Keď vzal do rúk pohľadnicu zázračnej ikony, začal z nej vytekať olej. Výtvarník sa na mieste obrátil a stal sa z neho veľký mariánsky ctiteľ. V Myrninom dome dodnes visia tri ikony, ktoré namaľoval. Jedna z nich roní olej.

Na výročný deň zjavenia (v r. 1983) svätá Panna plakala olejové slzy. Je zvláštne, že slzy stekali medzi papierom a sklom obrazu a že zmizli samy od seba.

V piatok 25. novembra 1983

bola Myrna stigmatizovaná. Objavili sa jej rany na rukách i nohách a vytekala z nich krv. Stigmy overilo šesť privolaných lekárov, medzi nimi aj riaditeľ francúzskej nemocnice. Prítomní boli tiež biskupi sýrsko-katolíckej pravoslávnej cirkvi.

Druhýkrát sa Myrne stigmy objavili na Zelený štvrtok 19. apríla 1984. Pribudla aj široká rana v boku, o ktorej jeden z prítomných lekárov povedal, že ju bude treba zašiť. Rana sa však ešte toho istého večera zavrela. V roku 1985 Myrna porodila dievčatko.

Dňa 1. júna 1985

robotníci prišli do starého kostola Nanebovzatia Panny Márie, ktorý bol uzavretý už 8 rokov, vytrhávať dlažbu. Zrazu zbadali, ako obraz Panny Márie roní slzy. Správa sa rýchlo rozšírila a kostol bol neustále plný ľudí - kresťanov i mohamedánov. Olej pramenil z obrazu štyri dni.


www.zivcakova.sk/…/text.htm
+Joseph+
Pařezi, mám pocit že tomuto luteránovi se jedná o to, abys mu potvrdil jeho pravdu ve kterou věří
Peter(skala)
Dakujem Parez

Zaujímalo by ma ešte, či poznáš taký dokument, kde by bolo napísané, že Sväté Písmo (Biblia) je Božie Slovo, ale predtým je napísané, že tomu máme veriť ako Bohom zjavenu pravdu alebo ako píšeš, že by sme tomu mali veriť ako záväzné učenie Cirkvi, či neomylnu pravdu, článok viery a pod.
pařez
Peter
"... písať pri každom dokumente, či už ide o dekrét, konštituciu, deklaraciu, posolstvo, či encykliku atd.. že všetko máme príjmať za pravdivé a tak aj neomylné, lebo to schválil pápež..."

Myslím, že rozdílnost našeho přístupu k "neomylnosti magisteria" vyplývá z této myšlenky: "pravdivé je v podstatě neomylné" (jen jaksi "negativně" vyjádřené"). Z tohoto postoje ovšem vyplývá, že co není …More
Peter
"... písať pri každom dokumente, či už ide o dekrét, konštituciu, deklaraciu, posolstvo, či encykliku atd.. že všetko máme príjmať za pravdivé a tak aj neomylné, lebo to schválil pápež..."

Myslím, že rozdílnost našeho přístupu k "neomylnosti magisteria" vyplývá z této myšlenky: "pravdivé je v podstatě neomylné" (jen jaksi "negativně" vyjádřené"). Z tohoto postoje ovšem vyplývá, že co není neomylné, je nevěrohodné, a tudíž tomu nemusím věnovat pozornost - možná z tohoto důvodu chápete jako neomylné všechno, pod čím je podpis papeže...

Vnímám to jinak - pouze u části pravd víry se Církev vyjádřila kategoricky, že této pravdě víry musí být věřeno. To, že něco není prohlášeno za dogma neznamená, že by tomu člověk neměl věřit - pokud ale má pochybnost, nebo jiný odůvodněný názor, není povinnen jej opustit - viz. zásada: "in necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas [v nutném jednota, v nerozhodnutém svoboda, ve všem láska]"
Pokud totiž jsou splněny podmínky neomylnosti, pak je katolík, pokud v této věci zastává jiné mínění, postaven před rozhodnutí: buď se podřídí, a ve "slepé víře", že Církev je vedena Duchem svatým, článek víry přijme, anebo zůstane u svého názoru a tak dá najevo, že nevěří doopravdy Kristovým slovům (Mt 16,16; Mt 28,19-20).

Článek, který se dotýká problému neomylnosti:
rexcz.blogspot.cz/…/monoliticka-neo…

"...8. Někteří tvrdí, že ačkoliv papežským či koncilním prohlášením není vždy zaručena neomylnost, nemohou obsahovat omyly. Tento postoj je lépe vyjádřen následovně: „ Říkat, že nauka není neomylná, neznamená, že může obsahovat omyl, ale pouze to, že jí není formálně zaručeno charisma neomylnosti. Avšak i když není podpořena neomylnost, má tato nauka stále podporu Ducha Svatého, a proto platí zásada, že nemůže obsahovat omyl.“

Správné učení je však úplně odlišné. Tato podpora přislíbená Církvi nemůže být absolutní, zajišťující pravdu nauky, tak tomu je, když jsou splněny podmínky neomylnosti. Když však tyto podmínky splněny nejsou, je možné, aby člověk odmítnul milost. Pak se aplikuje pravidlo zformulované sv. Tomášem: „To, co může být a nemusí být, někdy není (quod potest esse et non esse, quandoqe non est).“ Ve zdravé logice není možné přijmout tuto přemrštěnou a monolitickou představu neomylnosti, která by vedla k absurditě „neomylného omylného.“..."


Peter - pokud jde o prohlášení u dokumentů 2.VK a CIC - porovnejte je prosím s formulacemi v dokumentech, které vyhlašují články víry - v příkladech, které uvádíte, není ani zmínky o tom, že by definovaly nějakou pravdu jako Bohem zjevenou, které jsou věřící povinni věřit.
pařez 11.3.2014 00:43:15
pařez 9.3.2014 01:05:09

"... 44. (1974) "Proto tedy poté, co jsme se opět a opět obraceli k Bohu s naléhavými prosbami a žádali o světlo Ducha pravdy, ke slávě všemohoucího Boha, který zahrnul Pannu Marii svou jedinečnou přízní, ke cti jeho Syna, nesmrtelného Krále věků a vítěze nad hříchem i smrtí, k větší slávě jeho vznešené Matky a pro radost a jásot celé církve autoritou našeho Pána Ježíše Krista, svatých apoštolů Petra a Pavla i naší autoritou vyhlašujeme, prohlašujeme a definujeme jako Bohem zjevené dogma, že neposkvrněná Bohorodička a ustavičná Panna Maria, když se uzavřel běh jejího pozemského života, byla vzata s duší i tělem do nebeské slávy".
45. (1975) Proto tedy, kdyby se někdo (Bůh nedopusť) opovážil svévolně popírat nebo zpochybňovat to, co jsme My definovali, ať zví, že odpadá od božské a katolické víry..."

cchma.cz/docs/Nanebevzeti_Boh… (str.64)
Peter(skala)
Parez
Dakujem za opravu, uvedomil som si to neskôr.
Takže si rozumieme a teraz môžme ísť dalej..

Pýtal som sa:
"...KDE je napísané, že ak sa vyhlasuje dogmatické učenie Cirkvi, takže musí byť predtým doslovne napísané že sa jedná o dogmatické učenie?..."


Tvoja odpoved:
"Vyplývá to z logiky věci - koncil nebo papež jsou chráněni před omylem tehdy (a jenom tehdy) když chtějí svým učením zavázat …More
Parez
Dakujem za opravu, uvedomil som si to neskôr.
Takže si rozumieme a teraz môžme ísť dalej..

Pýtal som sa:
"...KDE je napísané, že ak sa vyhlasuje dogmatické učenie Cirkvi, takže musí byť predtým doslovne napísané že sa jedná o dogmatické učenie?..."


Tvoja odpoved:
"Vyplývá to z logiky věci - koncil nebo papež jsou chráněni před omylem tehdy (a jenom tehdy) když chtějí svým učením zavázat celou Církev - a tak tam do toho dokumentu přece musí napsat, že se tomu musí povinně věřit, ne?"

Parez
Záleží na tom, kto má akú logiku, ale písať pri každom dokumente, či už ide o dekrét, konštituciu, deklaraciu, posolstvo, či encykliku atd.. že všetko máme príjmať za pravdivé a tak aj neomylné, lebo to schválil pápež - môže byť dobré (zvlášť pre pochybujucich) ale na druhej strane to pripadá, ako keby pápež si vynucoval mu veriť.

Akokeby hovoril: "Verte mi, lebo som neomylný pápež a preto ma musíte posluchať"

Nie je lepšie napísať jednu dôležitu knihu, kde sa to vysvetluje podrobne a sem-tam to pripomenuť aj v dokumentoch alebo aj pri verejných rozhovoroch?
Je to jednoduchšie a nenásilné.

Parez, na konci každeho dokumentu 2vatikan.koncilu je napísané toto:

"Všetko, čo je v celku i v jednotlivostiach ustanovené v tomto dekréte, odobrili otcovia posvätného koncilu. A my to apoštolskou mocou, ktorú sme dostali od Krista, spolu s ctihodnými otcami v Duchu Svätom schvaľujeme, nariaďujeme a ustanovujeme. A prikazujeme, aby sa toto koncilové ustanovenie uverejnilo na Božiu slávu.

V Ríme pri svätom Petrovi 7. decembra 1965

Pavol, biskup Katolíckej cirkvi

www.kbs.sk/…/ad-gentes

Parez
možno si povieš, že pokiaľ tam nie je napísané: ",,,je to neomylné" alebo že "..to je dogmatické učenie", tak tomu nemusíme veriť alebo prinajmenšom že to nie je neomylné, čiže môže tam byť niečo aj mylné.

Ak by tomu tak bolo, potom by mohol pápež schváliť a ustanoviť niečo mylné, ked sa to týka viery a mravov? Ved vieme, že v prípade viery a mravov je neomylný.

Ibaže že by si stále trval na tom, že pokiaľ pápež nenapíše: ".. je to neomylné" tak sa to môže týkať viery i mravov, predsa sa v tom môže mýliť.

Parez
Vieš aký maju problém protestanti a jehovisti s učením o antikoncepcii ?


..že pokiaľ nie je doslovne napísané v Biblii o antikoncepcii, tak je na slobodnej vôli človeka ako sa rozhodne ju užívať

Chápeš, aký to má suvis?
..že aj oni lipnu na doslovnom znení !
Keby pochopili podstatu vraždy, tak by v Biblii videli aj príkaz vzťahujuci sa na antikoncepciu.

A podobne je to aj s neomylnosťou pápeža.
Nepíše sa o nej doslovne v Biblii a nemusí sa ani na začiatku, či na konci alebo hocikde v dokumente a predsa je dokument neomylný, lebo kto pochopil podstatu pápežskej neomylnosti prijme za taký celý dokument, ktorý sa týka viery a mravov.

Perez
suhlasim s tebou, že ked pápež v dokumente napíše pred nejakou definiciou viery a mravov, že to vyhlasuje za dogmaticke učenie, takže to máme prijmať za neomylné učenie Cirkvi, ale žeby tuto neomylnosť vyjadroval len vtakom prípade, tak na to by som potreboval viac ako len logické uvažovanie, lebo ako už bolo spomínané, tak každý človek uvažuje inou logikou.

Skôr by som prijal nejaké vyjadrenie pápeža, kde by to takto povedal, ale pokiaľ o takom niečom nevieš, tak čo hovoríš na Kodex kanon.prava?

Tam je napísané:
"A tak dôverujúc v pomoc Božej milosti, opierajúc sa o autoritu svätých apoštolov Petra a Pavla, s plným vedomím a spĺňajúc želania biskupov celého sveta, ktorí v kolégiovom duchu s nami spolupracovali, najvyššou mocou, ktorú máme, touto našou konštitúciou, ktorá bude odteraz platiť, tento Kódex tak, ako je zostavený a zrevidovaný, vyhlasujeme; nariaďujeme, aby odteraz mal účinnosť zákona pre celú latinskú Cirkev a odovzdávame ho do opatery a dohľadu všetkým, ktorých sa to týka, aby bol zachovávaný. Aby však všetci mohli tieto predpisy, skôr ako nadobudnú účinok, riadne spoznať a dôkladne preštudovať, vyhlasujeme a nariaďujeme, aby nadobudli záväznú účinnosť od prvého adventného dňa roku 1983. Tomu nie sú na prekážku nijaké nariadenia, konštitúcie, privilégiá, a to ani hodné zvláštnej a jednotlivej zmienky, a ani protikladné zvyky.
Povzbudzujeme preto všetkých milovaných synov, aby uvedené príkazy zachovávali s úprimným duchom a ochotnou vôľou v nádeji, že sa bude rozmáhať horlivá disciplína Cirkvi, a tak za pomoci preblahoslavenej Panny Márie, Matky Cirkvi, sa bude čoraz viac napomáhať aj spása duší.
Dané v Ríme dňa 25. januára 1983 vo vatikánskych budovách v piatom roku nášho pontifikátu.

Pápež Ján Pavol II.
www.kbs.sk/…/sacrae-discipli…
+Joseph+
Croisade likes this.
Chcący
Najgorzy jak baby chco rządzić. Gónio, gónio, głowe zawracajo
Ostrik
TRNAVA 6. marca 2014 - V súvislosti s incidentom v Bazilike svätého Mikuláša (Hrubý kostol) v Trnave v sobotu 1. marca 2014 uvádza Trnavská arcidiecéza nasledovné:
Svätá omša je stredobodom a vrcholom duchovného života veriaceho kresťana – katolíka. Cirkev ju slávi s úmyslom vyprosenia osobitnej milosti za mŕtvych alebo za živých. Úmysly svätých omší obetované Bohu za živých sú vyjadrením …More
TRNAVA 6. marca 2014 - V súvislosti s incidentom v Bazilike svätého Mikuláša (Hrubý kostol) v Trnave v sobotu 1. marca 2014 uvádza Trnavská arcidiecéza nasledovné:
Svätá omša je stredobodom a vrcholom duchovného života veriaceho kresťana – katolíka. Cirkev ju slávi s úmyslom vyprosenia osobitnej milosti za mŕtvych alebo za živých. Úmysly svätých omší obetované Bohu za živých sú vyjadrením skutočnosti, že človek je hriešny a potrebuje Božiu pomoc – milosť na ceste spásy. Cirkev neobetuje sväté omše za svätých, ktorí už Božiu milosť nepotrebujú, vzhľadom na fakt, že ju už v nebi obsiahli, ale za hriešnych ľudí, ktorí sú na ceste spásy odkázaní na Božiu pomoc a milosrdenstvo. Doplňujúci komentár kňaza celebrujúceho sobotňajšiu svätú omšu v Bazilike sv. Mikuláša v Trnave bol v tomto zmysle zbytočný, pretože Boh vie, aké milosti – duchovné či telesné dary daná osoba potrebuje.

Forma vyjadrenia nesúhlasu s komentárom kňaza ohľadom formulácie úmyslu svätej omše je poľutovaniahodná, nakoľko zo strany niektorých osôb prišlo k hrubému slovnému napadnutiu kňaza a dokonca k hrozbe fyzického násilia voči osobe kňaza. Trnavská arcidiecéza dôrazne odsudzuje takéto prejavy neznášanlivosti, ktoré sú nezlučiteľné s pravidlami desatora a s prikázaním lásky k blížnemu. Konštatujeme, že násilie, páchané na posvätnom mieste, je v príkrom rozpore aj s posvätnosťou miesta a z tohto pohľadu ide o konanie znesväcujúce posvätný priestor chrámu.

Týmto vyhlásením apelujeme na všetkých veriacich, aby rázne odmietali takéto násilné formy vyjadrovania nesúhlasu a nedali priestor nikomu, kto by sa pokúšal podobným nedôstojným chovaním vnášať nenávisť do spoločenstva Cirkvi.
Napriek tomu, že v sobotu 1. marca 2014 išlo v Bazilike sv. Mikuláša v Trnave o konanie znesväcujúce posvätný priestor chrámu, Trnavská arcidiecéza nepodáva trestné oznámenie na osoby, ktoré takto vyjadrili svoje postoje.
Ostrik
Bůh ví, když je některý z lidí nemocný.
Přesto je dobré, když se ostatní za jeho zdraví přimlouvají.

Pokud bychom se striktně podrželi poměrně nešťastně formulovaného výroku o tom, že "Bůh ví", pozbyl by významu statut našich milých orodovníků před tváří Boží. Na prvním místě naší nejmilejší orodovnice Přečisté Panny a to by jistě nikdo nechtěl.

Prosme tedy naší Matku Bohorodičku, svatou Pannu…More
Bůh ví, když je některý z lidí nemocný.
Přesto je dobré, když se ostatní za jeho zdraví přimlouvají.

Pokud bychom se striktně podrželi poměrně nešťastně formulovaného výroku o tom, že "Bůh ví", pozbyl by významu statut našich milých orodovníků před tváří Boží. Na prvním místě naší nejmilejší orodovnice Přečisté Panny a to by jistě nikdo nechtěl.

Prosme tedy naší Matku Bohorodičku, svatou Pannu Marii, aby se za obrácení emeritního biskupa Bezáka i nadále přimlouvala. On potřebuje Její, ale i naše přímluvy.
One more comment from Ostrik
Ostrik
„Cirkev neobetuje sväté omše za svätých, ktorí už Božiu milosť nepotrebujú, vzhľadom na fakt, že ju už v nebi obsiahli, ale za hriešnych ľudí, ktorí sú na ceste spásy odkázaní na Božiu pomoc a milosrdenstvo. Doplňujúci komentár kňaza celebrujúceho sobotňajšiu svätú omšu v Bazilike sv. Mikuláša v Trnave bol v tomto zmysle zbytočný, pretože Boh vie, aké milosti – duchovné či telesné dary daná …More
„Cirkev neobetuje sväté omše za svätých, ktorí už Božiu milosť nepotrebujú, vzhľadom na fakt, že ju už v nebi obsiahli, ale za hriešnych ľudí, ktorí sú na ceste spásy odkázaní na Božiu pomoc a milosrdenstvo. Doplňujúci komentár kňaza celebrujúceho sobotňajšiu svätú omšu v Bazilike sv. Mikuláša v Trnave bol v tomto zmysle zbytočný, pretože Boh vie, aké milosti – duchovné či telesné dary daná osoba potrebuje,“ uviedla vo vyhlásení Trnavská arcidiecéza. O vyhlásení informoval na svojom twitterovom profile aj trnavský arcibiskup Ján Orosch.
Caesar
KirchenChris
Es passiert, dass die Kirche von einem katholischen Priester, die "Katholiken" nach der Messe beleidigt, spuckte ihn an und schlugen ihn, den heiligen Ort, es passiert angegriffen.
KirchenChris
Worum genau geht es hier??
+Joseph+
pařez
Peter(skala) 10.3.2014 12:00:39
"...ak máme niečo príjmať za neomylné (ako učenie Cirkvi), tak len to, čo je napísané pápežom alebo ním schválené, lenže musí byť ešte pred takýmto dokumentom napísané, že to, čo obsahuje daný dokument je dogmatickým učením?!
+ a samozrejme, musí to schváliť pravoplatný pápež..."


Ne před dokumentem, ale v textu dokumentu - a musí být (a bývá tomu tak) v tom textu …More
Peter(skala) 10.3.2014 12:00:39
"...ak máme niečo príjmať za neomylné (ako učenie Cirkvi), tak len to, čo je napísané pápežom alebo ním schválené, lenže musí byť ešte pred takýmto dokumentom napísané, že to, čo obsahuje daný dokument je dogmatickým učením?!
+ a samozrejme, musí to schváliť pravoplatný pápež..."


Ne před dokumentem, ale v textu dokumentu - a musí být (a bývá tomu tak) v tom textu jasně vymezeno, co se definuje jako neomylné. Pochopte, že nemůžete za neomylný vyhlásit celý dokument...

Jinak je také potřeba mít na paměti, že většina článků víry byla vyhlášena koncily - usnesení těchto koncilů ale schvaloval papež. Papeži bez předchozího schválení koncilu byly vyhlášeny pouze 2 články víry.

"...Písal si, že dokumenty II.vatikan.koncilu nepovažuješ za neomylné aj z toho dôvodu, že koncil neschválil pravoplatný pápež, ale jeho dvojník. Ak by to bola pravda, potom všetci pápeži za ním schvaľovali nepravoplatný koncil (resp.dokumenty koncilu)..."

Reagoval jsem na tuto myšlenku:
Peter(skala) 9.3.2014 09:22:50
"...Ked je tomu tak, potom by sme mali veriť a príjmať všetko, čo bolo schvalené na II.vatikan.koncile, pretože tam pápež Pavol VI. napísal, že všetko čo bolo z dokumentované, čiže všetky dokumenty koncilu - máme príjmať za záväzné učenie Cirkvi, čiže ako také, ktoré je pravdivé a tak v nom niet omylu (neomylné)..."
a přehlédl jsem, že z textu plyne, že to měl Pavel VI. vyslovit na koncilu.

Pochopte prosím, že pro mě je neuvěřitelné, že by něco takového mohl papež říci - prohlásit za neomylné všechny celé texty koncilních dokumentů. Řekl to skutečně - není to nějaká fáma? Nebo neřekl to jinak - třeba, že tyto dokumenty jsou podle své povahy součástí církevního magisteria? Nemáte odkaz, kde by mohlo toto vyjádření být?

Jinak ten dvojník asi nastoupil později - ale to je jen moje spekulace - změněnou liturgii mše svaté Pavel VI. nejprve odmítl schválit - teprve po roce NOM v téměř stejné podobě schválil - nástup dvojníka bych tedy předpokládal až v této době - ale jistý si tím nejsem.

"...KDE je napísané, že ak sa vyhlasuje dogmatické učenie Cirkvi, takže musí byť predtým doslovne napísané že sa jedná o dogmatické učenie?..."

Vyplývá to z logiky věci - koncil nebo papež jsou chráněni před omylem tehdy (a jenom tehdy) když chtějí svým učením zavázat celou Církev - a tak tam do toho dokumentu přece musí napsat, že se tomu musí povinně věřit, ne?
Uvedl jsem příklad vyhlášeného dogmatu, tam to můžeme vidět názorně:

"...Proto poté, co jsme bez ustání nabízeli v pokoře a postu naše soukromé modlitby spolu s veřejnými modlitbami církve Bohu Otci skrze jeho Syna, aby ráčil vést a podpírat naši mysl silou Ducha svatého, a poté, co jsme prosili o pomoc všechny nebešťany a vzývali úpěnlivě Ducha utěšitele za jeho asistenci, kvůli cti svaté a nerozdělitelné Trojice, kvůli důstojnosti a výsadě Panny a Matky Boží, kvůli zvelebení katolické víry, kvůli vzrůstu křesťanského náboženství, s autoritou našeho Pána Ježíše Krista, blažených apoštolů Petra a Pavla, i naší autoritou vyhlašujeme, prohlašujeme a definujeme:
Nauka, podle níž blažená Panna Maria v prvním okamžiku svého početí, díky zvláštní milosti a výsadě ze strany všemohoucího Boha, s ohledem na zásluhy Ježíše Krista, Spasitele lidského rodu, byla uchráněna od jakékoli poskvrny dědičné viny, je zjevena Bohem, a proto ji musí všichni věřící pevně a trvale věřit.
Jestliže by si někdo (Bůh ať tomu zabrání!) svobodně osoboval smýšlet odlišně od toho, co jsme My definovali, ať ví a sezná, že svým vlastním úsudkem sebe sama zavrhuje; že ztroskotal ve víře; že se oddělil od církve a není s ní v jednotě; že kromě toho sám tímtéž upadl do trestů, které jsou stanoveny pro toho, kdo by si dovolil projevit ústně, písemně nebo nějakým jiným způsobem navenek bludy, které chová ve svém srdci..."


žluté podbarvení - z textu lze pochopit, že jde o závaznou nauku

zelené podbarvení - vlastní článek víry
Peter(skala)
One more comment from Peter(skala)
Peter(skala)
César
tiež neuznávam falošných prorokov ako je Mohamed, ale pokiaľ ide o dokument
Nostrae Aetate, tak potom by sme mohli ako inoverci spochybniť aj dokumenty Tridentského koncilu.

Vieš koho mi pripománaju moslimovia? Samaritánov!

Oni sa tiež klaňali pravému Bohu Stvoriteľovi - Bohu Abraháma, Izáka... ale na nepravom mieste, ako to povedal Ježiš. Tak ako vtedy židia nenavideli Samaritánov pre …More
César
tiež neuznávam falošných prorokov ako je Mohamed, ale pokiaľ ide o dokument
Nostrae Aetate, tak potom by sme mohli ako inoverci spochybniť aj dokumenty Tridentského koncilu.

Vieš koho mi pripománaju moslimovia? Samaritánov!

Oni sa tiež klaňali pravému Bohu Stvoriteľovi - Bohu Abraháma, Izáka... ale na nepravom mieste, ako to povedal Ježiš. Tak ako vtedy židia nenavideli Samaritánov pre ich rozdelenie a panovačnosť, tak aj dnes židia neznášajú moslimovia.

Kto vie, akým falošným prorokom uverili Samaritáni, že sa oddelili od židov?

Všimni si, že každá sekta nasleduje nejakého falošného proroka
Caesar
A teraz dokázem, ze islam je satanský, moslimovia sú dost casto posadnutý diablom a hladajú pomoc u krestanov. Preco im nepomoze alah?
Nepomoze, lebo je vymyslený.

Muslims Turn to Coptic Priest for Exorcism 1 (Warning: NOT for C
www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch