12:31
tahamata
353.5K

Parahomilia bp. Długosza

Wszystko nie tak... Obrazkowa Ewangelia czytana razem z wiernymi... rok temu. W tym roku było podobnie. XIII Ogólnopolska Pielgrzymka Podwórkowych Kółek Różańcowych Dzieci źródło: youtu.be/oAdn7e…More
Wszystko nie tak... Obrazkowa Ewangelia czytana razem z wiernymi... rok temu. W tym roku było podobnie.
XIII Ogólnopolska Pielgrzymka Podwórkowych Kółek Różańcowych Dzieci
źródło: youtu.be/oAdn7eDTL-U
tahamata
Przypominam, jak wygląda pseudoliturgia. Chyba zapomnieli co poniektórzy...
tahamata
No... jeśli już nie mogę komentować pod własnymi materiałami i kasuje mi się komentarze to chyba czas używać krótszych form.

Użytkownicy aaa, anna, nowy2017 nie mają wstępu pod moje publikacje, ze względu na moje wątpliwości odnośnie ich kondycji psychicznej. Będę się tarzał w piekle z tego powodu... To taka moja wolność religijna.
jozef1807
aaa — 2012-09-13 13:40:13:
ksiądz zza ambony musi płonąć
Co z tych ludzi się porobiło, aby szukać ciekawostek i sensacji, jakby telewizja, kino i teatr ze swoją ofertą już im nie wystarczała.
Taki wierny to żaden wierny. A co jak ksiądz nie potrafi płonąć, nie ma daru aktorstwa, ale ma dar kapłaństwa i ważnie sprawuje swoje powinności?
Wiernym do zbawienia to wystarczy, trzeba tylko korzystać.
More
aaa — 2012-09-13 13:40:13:
ksiądz zza ambony musi płonąć
Co z tych ludzi się porobiło, aby szukać ciekawostek i sensacji, jakby telewizja, kino i teatr ze swoją ofertą już im nie wystarczała.
Taki wierny to żaden wierny. A co jak ksiądz nie potrafi płonąć, nie ma daru aktorstwa, ale ma dar kapłaństwa i ważnie sprawuje swoje powinności?
Wiernym do zbawienia to wystarczy, trzeba tylko korzystać.
Spragnieni sensacji gonią od wizjonera do wizjonera, od odnowy do neonów, od SJ do wróżbity, ale Boga nie znajdą.
Engel44
aaa -sorry ale tu sie myslisz: Egzorcysta nie wdaje się w dialogi z diabłem, bo ten go zawsze oszuka.

Egzorcysci rozmawiaja z demonami i na rozkaz,w imieniu Pana Boga, musza czesto mowic prawde. Posluchaj co na ten temat mowi ks.Egzorcysta rzymski (papieski) Gabriel Amorth :
"
Niektóre złe duchy można pokonać tylko z wiarą przez Post i Modlitwe" ♥ Niektóre złe duchy można pokonać tylko z wiar…More
aaa -sorry ale tu sie myslisz: Egzorcysta nie wdaje się w dialogi z diabłem, bo ten go zawsze oszuka.

Egzorcysci rozmawiaja z demonami i na rozkaz,w imieniu Pana Boga, musza czesto mowic prawde. Posluchaj co na ten temat mowi ks.Egzorcysta rzymski (papieski) Gabriel Amorth :
"
Niektóre złe duchy można pokonać tylko z wiarą przez Post i Modlitwe" ♥ Niektóre złe duchy można pokonać tylko z wiarą przez Post i Modlitwe – Egzorcysta o … -tam sa dwa filmiki z wywiadem.
jozef1807
aaa — 2012-09-13 12:28:29:
egzorcysty oczywiście nie znam, ale ma 100%racji.
Egzorcysta nie powinien czerpać wiedzy od demonów, gdyż wpada w piekielną pułapkę. Tak samo w pułapkę wpadają ci co im wierzą. Od pewnej wiary jet Kościół i Jego nauka zawarta w Katechizmie. Wszelkie inne źródła są niepewne. Egzorcysta nie wdaje się w dialogi z diabłem, bo ten go zawsze oszuka. Egzorcysta jedynie …More
aaa — 2012-09-13 12:28:29:
egzorcysty oczywiście nie znam, ale ma 100%racji.
Egzorcysta nie powinien czerpać wiedzy od demonów, gdyż wpada w piekielną pułapkę. Tak samo w pułapkę wpadają ci co im wierzą. Od pewnej wiary jet Kościół i Jego nauka zawarta w Katechizmie. Wszelkie inne źródła są niepewne. Egzorcysta nie wdaje się w dialogi z diabłem, bo ten go zawsze oszuka. Egzorcysta jedynie nakazuje. Abp Lefebvre na wieść o egzorcyzmach Anneliese Michel, gdzie diabeł wypowiedział ,,Econo zatryumfuje'', odrzekł mniej więcej że wiedza od diabłów go nie interesuje.
Engel44
Slowo stalo sie Cialem ...to Slowo wiec moze czytac w czasie Mszy sw. tylko kaplan...A co do zabijania myslenia i wyobrazni...(jak juz czyni to telewizja itp.) Czyzby Slowa juz nie rozumiano bez obrazkow?
A Moze dzis juz trzeba rysowac, jak wyglada np.rodzina-ze to mama tata, i dzieci? Przy tej tolerancji ( tez w KK) moze nalezy uwazac, poniewaz ktos moze sie przyczepic do tych obrazkow, o brak …
More
Slowo stalo sie Cialem ...to Slowo wiec moze czytac w czasie Mszy sw. tylko kaplan...A co do zabijania myslenia i wyobrazni...(jak juz czyni to telewizja itp.) Czyzby Slowa juz nie rozumiano bez obrazkow?
A Moze dzis juz trzeba rysowac, jak wyglada np.rodzina-ze to mama tata, i dzieci? Przy tej tolerancji ( tez w KK) moze nalezy uwazac, poniewaz ktos moze sie przyczepic do tych obrazkow, o brak tolerancji - dlaczeg na obrazku nie ma np.: tata i tata i dzieci, albo dwie mymy i dzieci...
Boze ratuj!!!!
tahamata
aaa... moja słabość postanowiła, że nie będzie tolerowała twoich komentarzy o ile nie zaczną być merytoryczne.
masada
Obrazkowe tłumaczenie, to nic innego jak przedstawianie analfabetom prawdy rzeczywistej.

Już to dotarło do Polski, łudziłam się, że jeszcze nie teraz.
Biedne pokolenia bez wolnego rozumu nadchodzą.
tahamata
Krystian... no... biję pianę, bo forma mi się nie podoba... milczenie tych z drugiego rzędu... bierność gospodarzy... powtarzalność imprezy... też mi się nie podoba... brak szacunku dla Słowa Bożego i Pana Boga także mi się nie podobają, Msza frontem do publiki z podskokami mnie razi... Wkurza mnie, że istnieją na tym łez padole ludzie, którzy uważają, że dziecko uczestniczy we Mszy świętej, by …More
Krystian... no... biję pianę, bo forma mi się nie podoba... milczenie tych z drugiego rzędu... bierność gospodarzy... powtarzalność imprezy... też mi się nie podoba... brak szacunku dla Słowa Bożego i Pana Boga także mi się nie podobają, Msza frontem do publiki z podskokami mnie razi... Wkurza mnie, że istnieją na tym łez padole ludzie, którzy uważają, że dziecko uczestniczy we Mszy świętej, by być happy.

Oczywiście, gdyby Celebrans sprawował Mszę po łacinie i stojąc tyłem to pewniej mniej miałby okazji do nadużyć. Rubryki tego po prostu nie przewidują.
tahamata
aaa.... kopiowanie cudzych komentarzy i wklejanie ich gdzie popadnie, miotanie własnych domysłów na kogokolwiek, przypisywanie komukolwiek cech ujemnych (personalny atak) to oznaki katastrofalnego braku argumentów.

Święty Michale wspomóż na froncie walki z siłami ciemności. Amen
Krystian10
tahamata żadnego z tych zdań nie podważam,ale Ty bijesz pianę bo forma Ci się niepodoba a co Twoim zdaniem powinno być na pierwszym miejscu forma czy treść ? Uważasz że dzieciaki z PKRD byłyby happy i wszystko skumały gdyby ks. Biskup Sprawował Mszę świętą po łacinie i może jeszcze odwrócony tyłem ???
tahamata
Krystian... Które z tych zdań podważasz?
1. Msza Święta jest Sakramentem.
2. Jest uobecnieniem Kalwarii na ołtarzu.
3. Jest bezkrwawą Ofiarą Pana naszego Jezusa Chrystusa.
4. Kto w to uwierzy... ten wygrał.
Krystian10
tahamata skoro na Jasnej Górze Paulini nie mieli nic przeciwko temu,to dlaczego Ty bijesz pianę ??
tahamata
Niech palą trawę, to będą cudnie lajtowi.
Czaisz bazę? Msza Święta jest Sakramentem. Jest uobecnieniem Kalwarii na ołtarzu. Jest bezkrwawą Ofiarą Pana naszego Jezusa Chrystusa. Kto w to uwierzy... ten wygrał.
Krystian10
Co Wy macie do ks. Biskupa Długosza ?? Spoko Gość jest,"lajtowy" a nie smutas jak kondukt w deszczu pod wiatr

Chciałbym żeby mój proboszcz i wikariusze mieli takiego powera jak ks. Biskup

Niejeden o wiele młodszy ks. mógłby się uczyć tej energii od ks. Biskupa,a co niektórzy to stoją przy ołtarzu jakby za karę tam stali,sztywniacy.

Oczywiście popieram Radio Maryja i TV …More
Co Wy macie do ks. Biskupa Długosza ?? Spoko Gość jest,"lajtowy" a nie smutas jak kondukt w deszczu pod wiatr

Chciałbym żeby mój proboszcz i wikariusze mieli takiego powera jak ks. Biskup

Niejeden o wiele młodszy ks. mógłby się uczyć tej energii od ks. Biskupa,a co niektórzy to stoją przy ołtarzu jakby za karę tam stali,sztywniacy.

Oczywiście popieram Radio Maryja i TV Trwam oraz o.Tadeusza
alanowa
wierni chcą takich teatrzyków i chcą tańców bo nie maja wiedzy o tym czym jest masza ,czym jest ofiara Eucharystyczna ,nie mają wiedzy więc i wiary wskrzesić nie potrafią.. Głównym bohateram mszy św jest ksiądz a ponieważ dla większosci wiernych mówi niezrozumiałym ,dretwym językiem w którym nie ma prawdziwej wiary to wierni marzą o jakiś zmianach ,o ożywieniu mszy jakimiś tańcami ,teatrzykiem ,…More
wierni chcą takich teatrzyków i chcą tańców bo nie maja wiedzy o tym czym jest masza ,czym jest ofiara Eucharystyczna ,nie mają wiedzy więc i wiary wskrzesić nie potrafią.. Głównym bohateram mszy św jest ksiądz a ponieważ dla większosci wiernych mówi niezrozumiałym ,dretwym językiem w którym nie ma prawdziwej wiary to wierni marzą o jakiś zmianach ,o ożywieniu mszy jakimiś tańcami ,teatrzykiem ,gitarą .Ogłupiono nas ,ukryto prawdę o Chrystusie ,o sakramentach ,o łaskach i to jest dramat katolików i dramat kapłanów ,którym chyba Duch św nie udziela łask głoszenia poruszających kazań bo na nie nie zasługują....
jozef1807
tahamata — 2012-09-12 23:26:46:
To nie jest jedno nadużycie. To seria nadużyć. Nie mam siły jeszcze raz tego oglądać. Ewangelia czytana z kartki formatu A-2 to zbrodnia na Liturgii
JE ks bp. Długosz jest po prostu infantylny.
Nawet spełnienie niedzielnego obowiązku może być powodem dzielenia rodzin. Jak to możliwe?
Stalo się to możliwe poprzez sprawowanie Mszy stanowych osobno dla starszych, …More
tahamata — 2012-09-12 23:26:46:
To nie jest jedno nadużycie. To seria nadużyć. Nie mam siły jeszcze raz tego oglądać. Ewangelia czytana z kartki formatu A-2 to zbrodnia na Liturgii
JE ks bp. Długosz jest po prostu infantylny.
Nawet spełnienie niedzielnego obowiązku może być powodem dzielenia rodzin. Jak to możliwe?
Stalo się to możliwe poprzez sprawowanie Mszy stanowych osobno dla starszych, osobno młodszych , młodzieży, kobiet i mężczyzn.,Jedna i jednego rodzaju Msza Św powinna być dla wszystkich, by rodzina razem udała się do Kościoła, a po powrocie usiadła do stołu.
Nie muszę chyba dodawać, że tą właściwą Msza Św, jest Msza św Trydencka wolna od jakiegokolwiek błędu.
Księże Adamie, Bóg Ci Wielki zapłać za świadectwo.
Tak, jest to konsekwencja "radosnej tfurczości" pasterzy Kościoła, którzy prześcigają się wzajemnie w dostosowaniu Liturgii do gustu wielkiego architekta.
tahamata
Wydaje mi się, że tu chodzi o coś więcej niż zgorszenie maluczkich... Taki będzie Kościół jak jego dzieci wychowanie...
Ks. Natanek rzekł onegdaj, że on wraz z ojcem Rydzykiem są jak 2 zające, których gonią wilcy. Każdy ucieka w swoją stronę dlatego, że gdy jednego goni wataha drugi ma chwilę odsapki. Ja tutaj widzę, jak ojciec Rydzyk dogadał się z wilkami. Cena, jaką zapłaci za ten rodzaj korupcji będzie wysoka, ponieważ chodzi o zgorszenie tych najmniejszych i najsłabszych.
tahamata
aaa — 2012-09-13 00:45:41:
alanowa -pisząc; Ludzie -cedzicie komara a połykacie wielbłąda...
myślałem o tej postawie faryzejskiej, kiedy to faryzeusze oskarżali Pana Jezusa, że nie myje rąk przed posiłkiem... a oni tacy nieskazitelni...


Postawa faryzejska drogi Kolego ma miejsce wtedy, gdy:
- przymyka się oczy na ewidentne trywializowanie Największego z Sakramentów - bezkrwawej Ofiary Pana …More
aaa — 2012-09-13 00:45:41:
alanowa -pisząc; Ludzie -cedzicie komara a połykacie wielbłąda...
myślałem o tej postawie faryzejskiej, kiedy to faryzeusze oskarżali Pana Jezusa, że nie myje rąk przed posiłkiem... a oni tacy nieskazitelni...


Postawa faryzejska drogi Kolego ma miejsce wtedy, gdy:
- przymyka się oczy na ewidentne trywializowanie Największego z Sakramentów - bezkrwawej Ofiary Pana naszego Jezusa Chrystusa,
- przyzwala się na łamanie przepisów liturgicznych (neokatechumenat także ma w tym swój udział),
- okalecza się dzieci przez tworzenie im wątpliwych wzorców (nadzieja by wszystkie Msze były takie "fajne" jak u bp. Antoniego),
- chwali się tańczących w chocholim tańcu zakonników,
- w imię ślepego posłuszeństwa ignoruje się czytelne znaki odstępstwa od nauczania Kościoła,
- adoruje się lemingów dla których Coelho i inni mędrcy Syjonu są autorytetami.
mniejszy
Ale żal
aaa
alanowa -pisząc; Ludzie -cedzicie komara a połykacie wielbłąda...
myślałem o tej postawie faryzejskiej, kiedy to faryzeusze oskarżali Pana Jezusa, że nie myje rąk przed posiłkiem... a oni tacy nieskazitelni...
alanowa
aaa-wiara w Eucharystię ,w ofiarę Chrystusa podczas każdej mszy św nie jest cedzeniem komara..O tą wiarę trzeba prosić ,tej wiary trzeba się uczyć ...Uczymy się obserwując kapłana sprawującego Eucharystię,każdy jego gest ,wyraz twarzy ,ton głosu.. ,chcemy zarazić się Jego wiarą ..
stefanek,
ks .Piotr w dzisiejszym kazaniu -0daje wiele odpowiedzi na wasze pytania:
2012-09-12 kazanie ►ks.Piotr Natanek◄
tahamata
Przykre... mylicie gwiazdy z ich odbiciem w kałuży.
aaa
alanowa -To chłód naszych serc ostatecznie dobija Boże Serce, raniąc Je śmiertelnie..

I o to mi chodziło...
Ludzie -cedzicie komara a połykacie wielbłąda...
alanowa
" I uobecnia się Ostatnia Wieczerza, a potem Ukrzyżowanie. Krzyżują Chrystusa przy nas, przy nas przybijają Jego dłonie do Krzyża i Jego stopy. Przy nas ocieka Krwią i omdlewa z osłabienia i bólu. Ale to ostanie uderzenie Serca zadajemy Jezusowi my, chłodem swoich serc. To chłód naszych serc ostatecznie dobija Boże Serce, raniąc Je śmiertelnie.." www.malenkadroga.pl
tahamata
To nie jest jedno nadużycie. To seria nadużyć. Nie mam siły jeszcze raz tego oglądać. Ewangelia czytana z kartki formatu A-2 to zbrodnia na Liturgii. Włączenie do czytania Ewangelii wiernych to zakopanie żywej istoty w mrowisku.

Stosowny fragment Wprowadzenia do Mszału Rzymskiego:

"60. Czytanie Ewangelii stanowi szczyt liturgii słowa. Sama liturgia poucza nas, że należy je otaczać najwyższy…More
To nie jest jedno nadużycie. To seria nadużyć. Nie mam siły jeszcze raz tego oglądać. Ewangelia czytana z kartki formatu A-2 to zbrodnia na Liturgii. Włączenie do czytania Ewangelii wiernych to zakopanie żywej istoty w mrowisku.

Stosowny fragment Wprowadzenia do Mszału Rzymskiego:

"60. Czytanie Ewangelii stanowi szczyt liturgii słowa. Sama liturgia poucza nas, że należy je otaczać najwyższym szacunkiem, wyróżnia bowiem Ewangelię spośród innych czytań specjalnymi oznakami czci. Szafarz upoważniony do jej głoszenia (nie Szafarz wspólnie z wiernymi) przygotowuje się do tej czynności przez błogosławieństwo lub modlitwę. Wierni przez aklamacje wyznają wiarę, że Chrystus jest w słowach Ewangelii obecny i przemawia, oraz słuchają czytania w postawie stojącej; Ewangeliarz jest też przedmiotem szczególnych oznak czci. "(nie kartka papieru A-2)
aaa
... ja wiem, że Ty sponiewierany neońsko jesteś, ale to nie powód do usprawiedliwiania liturgicznych nadużyć.

Nie tylko Ty, bo sam o tym mówiłem, że jestem w neo..., ale na czym polega nadużycie liturgiczne bp.Długosza?
tahamata
aaa... ja wiem, że Ty sponiewierany neońsko jesteś, ale to nie powód do usprawiedliwiania liturgicznych nadużyć. Kłania się I Przykazanie Boże. Bo nie biskupa dzieci miały słuchać tylko Słowa Bożego.
aaa
Ks. Roman Adam Kneblewski — 2012-09-12 22:03:06:
Kyrie eleison!

No i o co księdzu chodzi? Mówi biskup do dzieci w sposób obrazkowy aby Go słuchały a ksiądz woła zmiłowania Bożego. Kłania się 2 Przykazanie Boże
tahamata
Wielebny Księże - Deo gratias! chce sie wołać,czytajac i słuchając nauczania Kościoła w wykonaniu Waszej Wielebności.
Tęskno mi do czasów,kiedy to biednymi włościanami opiekowali się i wiarę w nich umacniali społem pan,wójt i pleban. Teraz młodzi, wykształceni z wielkich miast są pozbawieni tej opieki, zniewoleni medialną papką, poróżnieni z wiarą. Tej trzódce potrzebni są Pasterze z krwi i …More
Wielebny Księże - Deo gratias! chce sie wołać,czytajac i słuchając nauczania Kościoła w wykonaniu Waszej Wielebności.
Tęskno mi do czasów,kiedy to biednymi włościanami opiekowali się i wiarę w nich umacniali społem pan,wójt i pleban. Teraz młodzi, wykształceni z wielkich miast są pozbawieni tej opieki, zniewoleni medialną papką, poróżnieni z wiarą. Tej trzódce potrzebni są Pasterze z krwi i kości i mądrzy zarządcy narodowego majątku, którzy będą służyć Polsce i rodakom.
Ja się pytam - dlaczego Ksiądz jest tylko jednym z dwóch ??!! (ukłony dla x. Jacka Bałemby SDB).

Bóg zapłać Księżom za organiczną pracę.
Ad maiorem Dei gloriam!
Kyrie eleison!
mfarmat likes this.