pravda
302,6 tis.
3 stránek
Aktuální výzva katolickým kněžím. Aktuální výzva katolickým kněžímVíce
Aktuální výzva katolickým kněžím.
Aktuální výzva katolickým kněžím
TULÁK
jo, já už dávno nic nelámu přes koleno, co je nade mě vysoko, svěřím Pánu Bohu 👌
TULÁK
ale málokterý ti řekne, pryč od papeže.Alespoň v tom jsou dohnálovci čestní, i když opomíjí církevní právo a dogma.Kolik je ale těch, co citují Benedikta a jeho úřad přirovnávají k totalitě.To jsou podpásovky.Nebo je obklopen zrádci, je mylně informován, nestačí na svůj úřad...ano, i to mu podsouvají.Dokonce odmítal, že by měl v úmyslu rezignovat.Ale tomu to ještě myslí.
Lidi tady …Více
ale málokterý ti řekne, pryč od papeže.Alespoň v tom jsou dohnálovci čestní, i když opomíjí církevní právo a dogma.Kolik je ale těch, co citují Benedikta a jeho úřad přirovnávají k totalitě.To jsou podpásovky.Nebo je obklopen zrádci, je mylně informován, nestačí na svůj úřad...ano, i to mu podsouvají.Dokonce odmítal, že by měl v úmyslu rezignovat.Ale tomu to ještě myslí.
Lidi tady nezkoumám.Z toho, co napíší v afektu, nedělám závěry.Jsem taky jen laik.
3 dalších komentářů od TULÁK
TULÁK
Pravověrní si nechají říkat.Tohle já neřeším Virtue.Píšeme všichni anonymně a to těžko posoudím.V Církvi jsou i schulerovci.Církev je napadena i zákeřně zevnitř.
TULÁK
Ale k bezákovcům mám stejné výhrady.Co se doma upeče, to se má taky doma sníst, se říká.A pak nadřízený i ve světě má právo si vybrat svoje podřízené, kterým může důvěřovat a neoznamuje dělníkům důvody své nespokojenosti.To já nevím, co jsme si zvykli do všeho chtít vidět a remcat.Tihle taky.Nějak jim stouplo do hlavy sebevědomí.
TULÁK
Sekalo se to, ale otevřít šlo.Jo i ten recept.Zrovna jsem si smlsla na gyrosu.Tak ten vyzkouším. 👍 no to nevím, jestli má Pán Bůh ze mě radost.Ale hodně můžu poděkovat Username, že jsem si díky ní rozšířila obzor a zjistila, že není vše pravda, co mi druzí pod nos dali.Zase tolik těch dogmat není a navíc jsou srozumitelná i nám laikům.Tak než spousty polopravd, tak trochu času by si …Více
Sekalo se to, ale otevřít šlo.Jo i ten recept.Zrovna jsem si smlsla na gyrosu.Tak ten vyzkouším. 👍 no to nevím, jestli má Pán Bůh ze mě radost.Ale hodně můžu poděkovat Username, že jsem si díky ní rozšířila obzor a zjistila, že není vše pravda, co mi druzí pod nos dali.Zase tolik těch dogmat není a navíc jsou srozumitelná i nám laikům.Tak než spousty polopravd, tak trochu času by si někteří mohli udělat.
ľubica
Lenko, pochopila som že vám to nešlo otvoriť, tak skúste toto:
www.youtube.com/watch
... a škoda že digiruže nevoňajú
Boh má z vás veľkú radosť.... 😉
TULÁK
Děkuji za písničku Lubico.Nové bych nepodceňovala.A hlavně o ty lidi mám osobní zájem.Taky mám na tom svůj podíl viny.Neuvědomují si, jak daleko zašli.
ľubica
P. Lenko,
mám veľkú radosť ako píšete... máte pravdu, ale ja to robím pre nových, ktorí nevedia kam vstúpili.... to je orientácia v tme... 😉
Pre vás:www.wimp.com/lifeflowers 🤗
a tipy na obed alebo večeru
www.akosatorobi.sk/…/syrove-palacink…Více
P. Lenko,
mám veľkú radosť ako píšete... máte pravdu, ale ja to robím pre nových, ktorí nevedia kam vstúpili.... to je orientácia v tme... 😉

Pre vás:www.wimp.com/lifeflowers 🤗

a tipy na obed alebo večeru
www.akosatorobi.sk/…/syrove-palacink…
TULÁK
Lubico, nech ty soupisy.
Ružo, ty sama máš mezery ve vzdělání.Platnost a účinnost svátostí je nezávislá na pravověrnosti a stavu milosti udělovatele.To je dogma katolické církve.Smát se tomu můžeš.Taky tvoje věc. 😉
Ružena
Dakujem ti, že som na zozname ľubi
😘 👏 👏
ľubica
Dyk,
zachovaj pokoj... lebo
tu na glorii je viac sympatizantov tejto schizmatickej odnoži UOGKC, ktorých vodca bol exkomunikovaný:
Vatikán exkomunikoval štyroch údajných biskupov
a ktorí sem vkladajú otrávené texty , videá a audiá ako napr: v SK sekcii
bartimej : @bartimej
jabulan: @jabulan
znamybog: @znamybog
pravda: @pravda
alebo v CS sekcii:
My Letters:@My Letters 2012
My_Audio_ 2012:…Více
Dyk,
zachovaj pokoj... lebo
tu na glorii je viac sympatizantov tejto schizmatickej odnoži UOGKC, ktorých vodca bol exkomunikovaný:
Vatikán exkomunikoval štyroch údajných biskupov

a ktorí sem vkladajú otrávené texty , videá a audiá ako napr: v SK sekcii
bartimej : @bartimej
jabulan: @jabulan
znamybog: @znamybog
pravda: @pravda
alebo v CS sekcii:
My Letters:@My Letters 2012
My_Audio_ 2012:@MY_AUDIO_2012
slovojytia: @slovojytia
slovozhyttia:@slovozhyttia

a nadšených komentátorov,ktorí vkladateľom tlieskajú: zina,zigmund, patika123,Janka Jakšová, evelina, Ružena,Josefka, žito..
možno som niekoho vynechala....
😲

Tu máš prehľad čo za bludy boli odstránené:
Prehľad odstránených videí z dielne schizmatikov:
Poďakovanie GLORIA.TV/ DANK GLORIA.TV
Charlie and Carmel / DANK GLORIA.TV
Волк и семеро козлят
Ich hab dich lieb :):):)

🤗
Ružena
Doplň si vzdelanie dyk. takto vyznievaš smiešne, ale ako chceš
aobubo
Koncil přijal celkem 16 textů:4 konstituce,9 dekretů a 3 prohlášení.Konstituce je dokument,který má trvalou teologickou či doktrinální hodnotu.Dekret je rozhodnutí (nebo soubor rozhodnutí),které má prakticky normativní či disciplinární dosah.Prohlášení vyjadřuje etapu bádání a hledání jasné formulace.
Konstituce:
Sacrosanctum Concilium o posvátné liturgii ANO 2147 NE 4
Lumen gentiumVíce
Koncil přijal celkem 16 textů:4 konstituce,9 dekretů a 3 prohlášení.Konstituce je dokument,který má trvalou teologickou či doktrinální hodnotu.Dekret je rozhodnutí (nebo soubor rozhodnutí),které má prakticky normativní či disciplinární dosah.Prohlášení vyjadřuje etapu bádání a hledání jasné formulace.

Konstituce:
Sacrosanctum Concilium o posvátné liturgii ANO 2147 NE 4
Lumen gentium věroučná konstituce o církvi ANO 2151 NE 5
Dei Verbum věroučná o Božím zjevení ANO 2344 NE 6
Gaudium et spes pastorální o církvi v dnešním světě ANO 2309 NE 75

Dekrety:
Ad gentes o misijní činnosti církve ANO 2394 NE 5
Presbyterorum ordinis o službě a životě kněží ANO 2390 NE 4
Apostolicam actuositatem o apoštolátu laiků ANO 2305 NE 2
Optatam totiu o výchově ke kněžství ANO 2318 NE 3
Perfectae caritatis o obnově řeholního života ANO 2321 NE 4
Christus Dominus o pastýřské službě biskupů v církvi ANO 2319 NE 2
Unitatis redintegratio o ekumenismu ANO 2137 NE 10
Orientalium ecclesiarum o katolických východních církvích ANO 2110 NE 39
Inter mirifica o hromadných sdělovacích prostředcích ANO 2290 NE 35

Deklarace:
Gravissimum educationis o křesťanské výchově ANO 1960 NE 164
Nostra aetate o vztahu církve k nekřesťanským náboženstvím ANO 2221 NE 88
Dignitatis humanae o náboženské svobodě ANO 2308 NE 70
pařez
dyk — 7.8.2012 18:12:12:
"...Papezi potvrdili II.Vat. a hotovo..."
Co máte konkrétně na mysli? Jakým aktem a kdy se to mělo stát? Domnívám se, že nějaké paušální prohlášení pravosti či pravdivosti DVK je nemožné - to by nastal pěkný zmatek - koncilní dokumenty obsahují myšlenky různé závažnosti - často prý dokumenty představovaly kompromisní formulace, aby bylo možno dosáhnout shody.
".…Více
dyk — 7.8.2012 18:12:12:
"...Papezi potvrdili II.Vat. a hotovo..."
Co máte konkrétně na mysli? Jakým aktem a kdy se to mělo stát? Domnívám se, že nějaké paušální prohlášení pravosti či pravdivosti DVK je nemožné - to by nastal pěkný zmatek - koncilní dokumenty obsahují myšlenky různé závažnosti - často prý dokumenty představovaly kompromisní formulace, aby bylo možno dosáhnout shody.

"....Takze II.Vat. je pravy a kazdy kto ho neuzna ako voditko pre dalsie smerovanie Cirkvi je exkomunikovany. Vid lefebver..."
Seznamte se prosím trochu více s okolnostmi, proč došlo k rozkolu mezi Bratrstvem Pia X. a vedením ŘK církve, kdo to byl Marcel Lefebvre, jaké existují výhrady vůči DVK - možná pak se Vám to už nebude jevit tak jednoznačné.
K té exkomunikaci - exkomunikován (skutkem samým) je ten, kdo popírá nebo neuznává článek víry, který byl Církví (papežem nebo koncilem svolaným papežem) prohlášen jako dogma, jako závazný. Pokud DVK žádné dogma nepřijal, pak nic neprohlásil jako závazné, a tedy ten, kdo z nějakého důvodu DVK neuznává nemůže být z toho důvodu exkomunikován.
TULÁK
Jasně.Špatně jsi pochopil.Článek číst nebudu, ale opravuji tě v názoru, že vše, co papež řekne je neomylné.Osobní názor papeže může být omylný.Definice neomylnosti papeže zní:
Kážeme a určujeme za Bohem vyjevené dogma, že rozhodne-li římský pontifex ex cathedra, to jest, využije-li své hodnosti pastýře a učitele všech křesťanů, dané jeho apoštolskými povinnostmi, vymezí doktrínu víry a …Více
Jasně.Špatně jsi pochopil.Článek číst nebudu, ale opravuji tě v názoru, že vše, co papež řekne je neomylné.Osobní názor papeže může být omylný.Definice neomylnosti papeže zní:
Kážeme a určujeme za Bohem vyjevené dogma, že rozhodne-li římský pontifex ex cathedra, to jest, využije-li své hodnosti pastýře a učitele všech křesťanů, dané jeho apoštolskými povinnostmi, vymezí doktrínu víry a morálky závaznou pro veškerou církev, s pomocí Boží, přislíbenou mu blahoslaveným Petrem, vládne neomylností, již svatý Spasitel s potěchou udělil církvi vymezením doktríny o víře a morálce, a tudíž taková rozhodnutí římského pontifika jsou nezměnitelná ve své podstatě a jsou rozhodnutím církve.
Může papež spáchat omyl ve věroučných záležitostech? Ano, může. To je nepřímo vyjádřeno v samotném pojmu neomylnosti. Když se papežové nedovolávají privilegia neomylnosti, mohou chybovat. Neomylnost znamená nemožnost selhat, chybovat, padnout. Jestliže papež sám prohlásí, že dokument není neomylný, je to tak proto, že se /ten dokument/ může mýlit. Takže může spáchat chyby.
Ano, Benedikt je výborný pastýř.A pozor, jeho snahou je získat lefevbristy zpět do Církve.Učinil vstřícný krok, který žel není oceněn ani tradičními, ani liberály, ale moc si toho vážím.
DVK je za námi.Co s ním všichni máte pořád?Už aby byl třetí koncil, aby jste se měli o čem novém bavit.
dyk
Ja som predsa nanapisal nic proti Papezovi!!! Kde ste to nabrali? Papezi potvrdili II.Vat. a hotovo. Ked to papez potvrdi, tak ani Boh to nezmeni a papezi potvrdili II.Vat. koncil a tento clanok ide proti Katolickej Cirkvi a teda aj proti Papezovi, lebo kde je Papez, tam je Cirkev. Benedikt bol pravoplatne zvoleny a zatial ziadne gesto, ktore by potvrdzovalo to, co sa pise v tomto platku, neurobil …Více
Ja som predsa nanapisal nic proti Papezovi!!! Kde ste to nabrali? Papezi potvrdili II.Vat. a hotovo. Ked to papez potvrdi, tak ani Boh to nezmeni a papezi potvrdili II.Vat. koncil a tento clanok ide proti Katolickej Cirkvi a teda aj proti Papezovi, lebo kde je Papez, tam je Cirkev. Benedikt bol pravoplatne zvoleny a zatial ziadne gesto, ktore by potvrdzovalo to, co sa pise v tomto platku, neurobil. Je cisty a sväty. Cim tazsia doba, tym svätejsi papez. To je jasne. Katolicka Cirkev moze byt hrda na to, akeho ma pastiera. Tak kde ste zobrali to, ze papez vyhlasil nejake pochybne dogma? Kde? Na zaklade coho? Ved rozmyslajte nad tym, co citate. Petrovi Jezis povedal: Co zviazes... a o tom to je, ze ked Papez nieco rozhodne, tak je to neomylne a ked rozhoduje alebo potvrdzuje koncil, tak je to urcite neomylne, lebo to ovplyvnuje Celu Cirkev. V tom je to. Papez svoje rozhodnutia urcite nevycucal z prsta. Takze II.Vat. je pravy a kazdy kto ho neuzna ako voditko pre dalsie smerovanie Cirkvi je exkomunikovany. Vid lefebver. Ani na smrtelnej posteli sa neobratil. Toto je problem tych, co chcu urcovat, co ma a ako ma papez rozhodovat a tento elias je vrcholne nechutne schyzmaticky.
Tak co som napisal zle? Ved je to uplne jasne pre papeza a pre Cirkev. Tak co?

Žádné dogma tam ale nepadlo. - Na koncile nemusi padnut ziadne dogma, aby sa papez o nom mohol vyjadrovat neomylne. Koncil je jednoducho koncil.

Alebo som to zle pochopil? Ste vsetci proti papezovi?
TULÁK
Záměr dobrý, ale zmatky trochu dělá.Pak na to naváže druhý a je zle.Rozum do hrsti lidi!
Ružena
Dykovi stúpli na otlak?
Mal by si dať niečo na ukľudneníe, aby vládal premýšľať.
☕ 🧐
TULÁK
Jo a DVK není rovněž neomylný, čistě pastorační.Pokoncilní zmatky jsou chybou špatného výkladu a nejasností, dost možná úmyslně špatného výkladu.Žádné dogma tam ale nepadlo.
TULÁK
Dyku vyhlásil papež nějaké pochybné dogma?Tak nevyšiluj.Osobní názor papeže nemusí být neomylný, přesto respekt zasluhuje.Máš to jako s prezidentem.Může dělat pochybné rozhodnutí a dokud bude v úřadu, musíš ho respektovat jako hlavu státu.Víš, jaký by to byl bordel, kdyby každý vyšiloval jako ty a vedl rebélii proti autoritě?Dej pokoj.Navíc papež byl pověřen Kristem a jemu se bude zodpovídat …Více
Dyku vyhlásil papež nějaké pochybné dogma?Tak nevyšiluj.Osobní názor papeže nemusí být neomylný, přesto respekt zasluhuje.Máš to jako s prezidentem.Může dělat pochybné rozhodnutí a dokud bude v úřadu, musíš ho respektovat jako hlavu státu.Víš, jaký by to byl bordel, kdyby každý vyšiloval jako ty a vedl rebélii proti autoritě?Dej pokoj.Navíc papež byl pověřen Kristem a jemu se bude zodpovídat, jak se svého úkolu zmocnil.Ulev si a smiř se s tím.Pán Bůh nespí, neboj.Vše má pod kontrolou. 😇