IosephusK.
642K

Wywiad specjalny z księdzem Stehlinem

Wywiad specjalny z księdzem Stehlinem 25/04/2013Zostaw komentarzIdź do komentarzySobór Watykański II jest obaleniem starej, tradycyjnej i wiecznej nauki Kościoła Katolickiego i sprowadzeniem dokładnie …More
Wywiad specjalny z księdzem Stehlinem
25/04/2013Zostaw komentarzIdź do komentarzy
Sobór Watykański II jest obaleniem starej, tradycyjnej i wiecznej nauki Kościoła Katolickiego i sprowadzeniem dokładnie tych samych fałszywych, masońskich ideologii do wnętrz Kościoła” – z księdzem Karolem Stehlinem z FSSPX rozmawia Bartłomiej Gajos
Przyjechał Ksiądz tutaj z wykładem na temat Mszy Trydenckiej, stąd pierwsze moje pytanie będzie dotyczyć tego czym Msza Trydencka w istocie jest, jakie są jej owoce i dlaczego jest ona według Księdza największym skarbem Kościoła?
W bardzo wielkim skrócie polega to na tym, że cała Msza Wszechczasów jest doskonałą, najdroższą perłą którą Pan Jezus Chrystus pozostawił Kościołowi. Ta Msza jest tradycyjna, ta Msza jest Wszechczasów ponieważ od samego początku ma tę samą strukturę, którą dał Jej Pan Jezus Chrystus. Struktura ta jest wertykalna, czyli: z tej biednej Ziemi, z tej łez doliny – jak śpiewamy – do Nieba, do Wieczności. Msza Święta jest po pierwsze w pyle …More
IosephusK.
fr_parvus — 2013-04-27 09:59:03:
Nie. To ks. Karl Stehlin błądzi...Kilkadziesiąt razy przekonałem się o tym - czytając jego publikacje - nie rozumie on właściwie nauczania Soboru Watykańskiego II
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
W sprawie V2 każdy błądzi co szuka potwierdzenia w nowinkarstwie i ten co chce go interpretować w świetle Tradycji. Tego nie da się ani tak ani …More
fr_parvus — 2013-04-27 09:59:03:
Nie. To ks. Karl Stehlin błądzi...Kilkadziesiąt razy przekonałem się o tym - czytając jego publikacje - nie rozumie on właściwie nauczania Soboru Watykańskiego II
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
W sprawie V2 każdy błądzi co szuka potwierdzenia w nowinkarstwie i ten co chce go interpretować w świetle Tradycji. Tego nie da się ani tak ani siak, tylko wyrzucić do kosza. Nie Duch Święty czuwał nad spornymi zapisami, tylko masoneria choćby ta z Bnai Brith, której dziełem jest deklaracja Nostra Aetate i"DIGNITATIS HUMANAE", będąca w istocie zdetronizowaniem Chrystusa Króla.
Zwyczajny Katolik
fr_parvus — 2013-04-27 10:17:56:
Natomiast zgadzamy się co do tego, zę ks. Karl niewłaściwie odbiera Sobór V II. POzdrawiam
One more comment from Zwyczajny Katolik
Zwyczajny Katolik
IosephusK. — 2013-04-27 09:41:23:
Doceniam Twoją troskę o Kościół i o czystość wiary. Mógłbym się tej determinacji od Was Józefie uczyć. Ale przecież wyjaśniłem dokładnie. Starałem się. Czy na prawdę aż tak koślawo piszę, że nie jest to w ogóle zrozumiałe? Bo gdybyście zrozumieli wyszczególnionątróżnicę między Normąa praktyką, między literą a interpretacją, gdybyście przeczytali o przejmowaniu …More
IosephusK. — 2013-04-27 09:41:23:
Doceniam Twoją troskę o Kościół i o czystość wiary. Mógłbym się tej determinacji od Was Józefie uczyć. Ale przecież wyjaśniłem dokładnie. Starałem się. Czy na prawdę aż tak koślawo piszę, że nie jest to w ogóle zrozumiałe? Bo gdybyście zrozumieli wyszczególnionątróżnicę między Normąa praktyką, między literą a interpretacją, gdybyście przeczytali o przejmowaniu przez tradycjonalistów kategorii, które sami oni krytykują, to byście mi tak nie odpowiadali.
Każde czytanie jest interpretacją. Jeśli słuchasz orzeczenia Kościoła to siłą rzeczy je interpretujesz. Świadczy o tym sam fakt, zę często te same orzeczenia były interpretowane właśnie na różne spory. Świadczy o tym podany przeze mnie przykład spórów do do Litery Ewangelii.
Nie obaliłeś mojego argumentu, tylko go swoją wypowiedzią potwierdziłeś
"Rację ma Kościół Wszechczasów"
Zgadzam się.
"Któremu odmawiacie posłuszeństwa. Posoborowe papiestwo zbłądziło, bo wymyśliło nową wiarę."
Nie zgadzam się. Wyjaśniłem już dlaczego nie można mylić normy z praktyką.
" nie możemy milczeć, gdy pewne sprawy stają się publicznymi i godzącymi w wiarę katolicka, jej tradycje i zwyczaje.To się nam nie podoba"
Oczywiście że nie możecie milczeć. Ja też nie milczę. Ale trzeba krytykować "owe sprawy", a nie normę na którą się "te sprawy" fałszywie powołują. I właśnie dlatego zasadne jest przywołanie przykładu odrzucanie Kośćioła dlatego żę większość ludzi grzeszy. To jest ta sama relacja wzorca i praktyki, Litery i interpretacji. Chodzi o to, by nie dać sobie narzucić błędnych kategorii

Nyech Was Duch Święty oświeca. Rozważcie propozycję Benedykta XVI i moją, którąjuż zalinkowałem wcześniej
tahamata
fr_parvus — 2013-04-27 09:59:03:
Nie. To ks. Karl Stehlin błądzi...Kilkadziesiąt razy przekonałem się o tym - czytając jego publikacje - nie rozumie on właściwie nauczania Soboru Watykańskiego II - go, ani nauczania papieskiego. Nieprawidłowo rozumie też on całe, tradycyjne nauczanie Kościoła...
🤗
============
FR_PARVUS jest wszystkowiedzący i rozumiejący właściwie nauczanie SVII i papieża …More
fr_parvus — 2013-04-27 09:59:03:
Nie. To ks. Karl Stehlin błądzi...Kilkadziesiąt razy przekonałem się o tym - czytając jego publikacje - nie rozumie on właściwie nauczania Soboru Watykańskiego II - go, ani nauczania papieskiego. Nieprawidłowo rozumie też on całe, tradycyjne nauczanie Kościoła...
🤗
============
FR_PARVUS jest wszystkowiedzący i rozumiejący właściwie nauczanie SVII i papieża oraz całe tradycyjne nauczanie Kościoła. PARVUS santo subito! To wielkie dla nas szczęście, że bezpłatnie dzieli się z nami swoją wiedzą. Dobrej soboty i smacznego obiadu.
IosephusK.
Rację ma Kościół Wszechczasów, Któremu odmawiacie posłuszeństwa. Posoborowe papiestwo zbłądziło, bo wymyśliło nową wiarę. W imię prawdy trzeba tak to nazwać.
IosephusK.
@Chcący
Dwuznaczności w orzecznictwie kościelnym, to cecha ostatnich pięciu dekad.Nigdy tak nie bylo, by to co Kościół ogłosił i wyjaśnił, trzeba by bylo jeszcze interpretować. To przecież nauka Kościoła ma być interpretacją. Co to za argument, który w Twoim wpisie się pojawił, ze trzeba by bylo z powodu grzeszności wiernych, odrzucić depozyt wiary? Jeżeli wierni w Kościele z założenia mieli …More
@Chcący

Dwuznaczności w orzecznictwie kościelnym, to cecha ostatnich pięciu dekad.Nigdy tak nie bylo, by to co Kościół ogłosił i wyjaśnił, trzeba by bylo jeszcze interpretować. To przecież nauka Kościoła ma być interpretacją. Co to za argument, który w Twoim wpisie się pojawił, ze trzeba by bylo z powodu grzeszności wiernych, odrzucić depozyt wiary? Jeżeli wierni w Kościele z założenia mieli być świętymi w trakcie życia, to zbędna by była obecność konfesjonałów oraz pokuta. Nikt z nas tradycyjnych katolików, nie czepia się indywidualnych prywatnych grzechów kapłańskich, choćby i samego papieża, ale nie możemy milczeć, gdy pewne sprawy stają się publicznymi i godzącymi w wiarę katolicka, jej tradycje i zwyczaje.To się nam nie podoba.
Zwyczajny Katolik
tahamata — 2013-04-26 22:18:07:
_Stefanek, — 2013-04-26 22:06:46:
CZy na prawdęnie zauważyliście poniższego argumentu?:
To, że możliwa jest jego dwuznaczna intepretacja go nie wyklucza. Bo jeśliby tak było, to trzebaby było odrzucić Ewangelię dlatego, że tysiące wspólnot i osób interpretuje ją niezgodnie z Nauczaniem Kościoła Katolickiego. Trzebaby było odrzucić Kośćiół Katolicki, bo wielu w …More
tahamata — 2013-04-26 22:18:07:
_Stefanek, — 2013-04-26 22:06:46:

CZy na prawdęnie zauważyliście poniższego argumentu?:
To, że możliwa jest jego dwuznaczna intepretacja go nie wyklucza. Bo jeśliby tak było, to trzebaby było odrzucić Ewangelię dlatego, że tysiące wspólnot i osób interpretuje ją niezgodnie z Nauczaniem Kościoła Katolickiego. Trzebaby było odrzucić Kośćiół Katolicki, bo wielu w jego imię mordowało, gwałciło, itd... Trzeba by było odrzucić zasadność istnienia państw, bo wiele z nich funkcjonuje źle...
Bo język ma charakter konwencjonalny, arbitralny...
Traktując Literę Soboru jako tak absolutną i niearbitralną postępujecie jak protestanci, co kierują się zasadą Sola Scriptura. Chyba tego nie chcecie? Proszę, przeczytajcie :

misjakultura.blogspot.com/…/sobor-nie-jest-…

Co jeszcze.
"Architekci zamysły mieli dobre, lecz wykonanie ograniczyło się do wywrócenia Liturgii"
"porównać celebrację Mszy Świętej przed i po soborowej "

POwyżej jasno wyjaśniłem, że praktyka, czy interpretacja nie jest podstawądo oceniania normy, do której sięta praktyka odnosi. NA Glorii jest gdzieśfilmik, na którym pokazywana jest praktyka Mszy Świętej na wiele lat sprzed Soboru, w której są nadużycia. CZy to oznacza, zę ta praktyka dyskredytuje Mszę Świętą "przedsoborową"? Nie.
Zresztą zerknijcie na poniższy tekst, w którym pokazuję, zę posoborowa praktyka Liturgiiczna, którą wielu uznaje mylnie-tak jak wy- za normę NOM jest niezgodna z normą NOM:

misjakultura.blogspot.com/…/benedykt-xvi-o-…

Chciałem jeszcze was przestrzec, przed pułapkę, w którą i mi zdarza się wpadać. Chodzi mi mianowicie o przejmowanie błędnych kategorii oponenta:

misjakultura.blogspot.com/p/blog-page.html

Z Panem Bogiem!
tahamata
"Liturgia nie wyczerpuje całej działalności Kościoła, gdyż zanim ludzie mogą zbliżyć się do liturgii - muszą być wezwani do wiary i nawrócenia".
- Sobór Watykański II, Konstytucja o Liturgii Świętej:Sacrosanctum Cocncilium, 9.
==========
Doskonały cytat. Architekci zamysły mieli dobre, lecz wykonanie ograniczyło się do wywrócenia Liturgii i zaprzestania nawracania. Wiarę ludu zaś zastąpiła …More
"Liturgia nie wyczerpuje całej działalności Kościoła, gdyż zanim ludzie mogą zbliżyć się do liturgii - muszą być wezwani do wiary i nawrócenia".
- Sobór Watykański II, Konstytucja o Liturgii Świętej:Sacrosanctum Cocncilium, 9.

==========
Doskonały cytat. Architekci zamysły mieli dobre, lecz wykonanie ograniczyło się do wywrócenia Liturgii i zaprzestania nawracania. Wiarę ludu zaś zastąpiła powszechna apostazja. Od architektów do apostazji. Kielnią malowane.
_Stefanek,
IosephusK. — 2013-04-26 19:24:26:
Sobór Watykański II jest obaleniem starej, tradycyjnej i wiecznej nauki Kościoła Katolickiego i sprowadzeniem dokładnie tych samych fałszywych, masońskich ideologii do wnętrz Kościoła” – z księdzem Karolem Stehlinem z FSSPX rozmawia Bartłomiej Gajos
========================================
wystarczy porównać celebrację Mszy Świętej przed i po soborowej .Nie …
More
IosephusK. — 2013-04-26 19:24:26:
Sobór Watykański II jest obaleniem starej, tradycyjnej i wiecznej nauki Kościoła Katolickiego i sprowadzeniem dokładnie tych samych fałszywych, masońskich ideologii do wnętrz Kościoła” – z księdzem Karolem Stehlinem z FSSPX rozmawia Bartłomiej Gajos
========================================
wystarczy porównać celebrację Mszy Świętej przed i po soborowej .Nie trzeba nic dodawać.
Zwyczajny Katolik
Czytajcie co żem napisał...
Zwyczajny Katolik
IosephusK.
Chcący — 2013-04-26 20:25:09:
KOśćiół możę za to przeprosić
Po co przepraszano cały świat za kogoś a nie za siebie?
tahamata
Żywa czyli zmienna, reagująca na zmieniające się otoczenie. Można ją nazwać antytradycją. Może i była wielość kultów, ale był jeden język liturgiczny i jeden Ryt Rzymski. Za nawracanie nie przepraszał... ale i nawracania zaprzestał. Zmiana w odrzucaniu wspólnot i ludzi polegała na akceptacji a przynajmniej na tolerowaniu błędów innowierców.
IosephusK.
Chcący — 2013-04-26 20:25:09:
KOśćiół możę za to przeprosić
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Rozbawił mnie ten argument i jednocześnie zbulwersował. Dlaczego za Kościół przepraszano a nie np za szkodliwe modernistyczne reformy, które były przyczyną odejścia dużej części wiernych i duchownych od wiary i Kościoła?
Gdzie przeprosiny do Boga za sprzeniewierzenie się Tradycji …More
Chcący — 2013-04-26 20:25:09:
KOśćiół możę za to przeprosić
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Rozbawił mnie ten argument i jednocześnie zbulwersował. Dlaczego za Kościół przepraszano a nie np za szkodliwe modernistyczne reformy, które były przyczyną odejścia dużej części wiernych i duchownych od wiary i Kościoła?
Gdzie przeprosiny do Boga za sprzeniewierzenie się Tradycji i własnym przysięgom?
Zwyczajny Katolik
tahamata — 2013-04-26 20:08:36:
Sobór uznał że Tradycja jest żywa, czyli zmienna, co zmieniło całkowicie sens jej zachowywania.
Żywa, czyli wyznacza miarę, granice w obrębie których możliwa jest wielość.
Ta wielość form kultu i przed Vaticanum II była
W czasie krujcjat były winy osób. To oczywiste, zęczłonkowie KOśćioła grzeszom. KOśćiół możę za to przeprosić. NAtomiast za samo nawracanie …More
tahamata — 2013-04-26 20:08:36:
Sobór uznał że Tradycja jest żywa, czyli zmienna, co zmieniło całkowicie sens jej zachowywania.

Żywa, czyli wyznacza miarę, granice w obrębie których możliwa jest wielość.

Ta wielość form kultu i przed Vaticanum II była

W czasie krujcjat były winy osób. To oczywiste, zęczłonkowie KOśćioła grzeszom. KOśćiół możę za to przeprosić. NAtomiast za samo nawracanie Kościół nie przepraszał,.

"Przed soborem odrzucano właśnie te tysiące wspólnot i osób interpretujących Ewangelię inaczej niż Kościół. Tu również nastąpiła diametralna zmiana w nauczaniu."

NO i co? Teraz też. To, że ktoś powołują się na Sobór dopuszcza synkretyzm, to nie znaczy, zę sobór go dopuszcza.
tahamata
Chcący — 2013-04-26 20:00:00:
NO nie zgodzę się z tytułowym twierdzeniem. Sformułowania Soborowe nie wykluczają pełnej zgodnośći z Tradycją, dlatego nie można uznawaćSoboru samego w sobie za niezgodny z Tradycją.
=========
Sobór uznał że Tradycja jest żywa, czyli zmienna, co zmieniło całkowicie sens jej zachowywania.
=========
To, zę możliwa jest jego dwuznaczna intepretacja go nie wyklucza. Bo …More
Chcący — 2013-04-26 20:00:00:
NO nie zgodzę się z tytułowym twierdzeniem. Sformułowania Soborowe nie wykluczają pełnej zgodnośći z Tradycją, dlatego nie można uznawaćSoboru samego w sobie za niezgodny z Tradycją.
=========
Sobór uznał że Tradycja jest żywa, czyli zmienna, co zmieniło całkowicie sens jej zachowywania.
=========
To, zę możliwa jest jego dwuznaczna intepretacja go nie wyklucza. Bo jeśliby tak było, to trzebaby było odrzucić Ewangelię dlatego, że tysiące wspólnot i osób interpretuje ją niezgodnie z Nauczaniem Kościoła Katolickiego.
=========
Przed soborem odrzucano właśnie te tysiące wspólnot i osób interpretujących Ewangelię inaczej niż Kościół. Tu również nastąpiła diametralna zmiana w nauczaniu.
=========
Trzebaby było odrzucić Kośćiół Katolicki, bo wielu w jego imię mordowało, gwałciło, itd... Trzeba by było odrzucić zasadność istnienia państw, bo wiele z nich funkcjonuje źle...
Bo język ma charakter konwencjonalny, arbitralny...
=========
A czymż innym niż formą odrzucenia znaczącej i ważnej części Kościoła są przeprosiny za Krucjaty, inkwizycję, nawracanie niewiernych itp. oraz jawne i otwarte zerwanie z przedsoborowym Magisterium?
IosephusK.
Chcący — 2013-04-26 20:00:00:
Sformułowania Soborowe nie wykluczają pełnej zgodnośći z Tradycją, dlatego nie można uznawać Soboru samego w sobie za niezgodny z Tradycją.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Chciałbym i ja tą opinię podzielać, ale w imię prawdy nie mogę.
Dwuznaczności soborowych dokumentów uczyliby pożywkę dla zgubnych szkodliwych reform, całkowicie wywracających …More
Chcący — 2013-04-26 20:00:00:
Sformułowania Soborowe nie wykluczają pełnej zgodnośći z Tradycją, dlatego nie można uznawać Soboru samego w sobie za niezgodny z Tradycją.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Chciałbym i ja tą opinię podzielać, ale w imię prawdy nie mogę.
Dwuznaczności soborowych dokumentów uczyliby pożywkę dla zgubnych szkodliwych reform, całkowicie wywracających sens wiary.
IosephusK.
(ks Stehlin)Wiecie bardzo dobrze, że najczęściej katolik ma w ogóle do czynienia z wiarą Kościoła przez niedzielną Mszę Świętą. Jeżeli podczas czterdziestu kilku lat nigdy nie mówiono o tych typowo katolickich prawdach to człowiek po prostu zaczyna o nich zapominać, potem zaczyna już ich nie zauważać, a na końcu będzie je już tylko negować. Takie są owoce Novus Ordo Misse. Katolicy w wielkiej …More
(ks Stehlin)Wiecie bardzo dobrze, że najczęściej katolik ma w ogóle do czynienia z wiarą Kościoła przez niedzielną Mszę Świętą. Jeżeli podczas czterdziestu kilku lat nigdy nie mówiono o tych typowo katolickich prawdach to człowiek po prostu zaczyna o nich zapominać, potem zaczyna już ich nie zauważać, a na końcu będzie je już tylko negować. Takie są owoce Novus Ordo Misse. Katolicy w wielkiej mierze, jeśli chodzi o wyznanie stali się protestantami, a w duchu jeszcze gorzej.
Zwyczajny Katolik
NO nie zgodzę się z tytułowym twierdzeniem. Sformułowania Soborowe nie wykluczają pełnej zgodnośći z Tradycją, dlatego nie można uznawaćSoboru samego w sobie za niezgodny z Tradycją. To, zę możliwa jest jego dwuznaczna intepretacja go nie wyklucza. Bo jeśliby tak było, to trzebaby było odrzucić Ewangelię dlatego, że tysiące wspólnot i osób interpretuje ją niezgodnie z Nauczaniem Kościoła …More
NO nie zgodzę się z tytułowym twierdzeniem. Sformułowania Soborowe nie wykluczają pełnej zgodnośći z Tradycją, dlatego nie można uznawaćSoboru samego w sobie za niezgodny z Tradycją. To, zę możliwa jest jego dwuznaczna intepretacja go nie wyklucza. Bo jeśliby tak było, to trzebaby było odrzucić Ewangelię dlatego, że tysiące wspólnot i osób interpretuje ją niezgodnie z Nauczaniem Kościoła Katolickiego. Trzebaby było odrzucić Kośćiół Katolicki, bo wielu w jego imię mordowało, gwałciło, itd... Trzeba by było odrzucić zasadność istnienia państw, bo wiele z nich funkcjonuje źle...
Bo język ma charakter konwencjonalny, arbitralny...